مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: جامعه روحانیت آذربایجان‌غربی در احیا دریاچه ارومیه و ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف آب مشارکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 18 May 2015

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به عنوان مادران نظام در جامعه مطرح هستند که در راستای اجرای برنامه‌های دولت و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه‏‏‏‏‏‏‏ برای اجرایی کردن اهداف دینی دولت مردان کارهای لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: نجات دریاچه ارومیه که بحثی سیاسی، اجتماعی و طبیعی محسوب می‌شود و بر زندگی مردم آذربایجان‌های غربی و شرقی تاثیر بسیار زیادی دارد یکی از موارد مورد توجه حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی است.

قهرمانی با بیان اینکه حوزه علمیه طرح همکاری با معاونان استاندار آذربایجان‌غربی را دارد گفت: طلبه‌ها و روحانیون حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تشویق و آگاهی مردم در استفاده بهینه از منابع خدادادی به خصوص نهادینه کردن مصرف صحیح آب در بین کشاورزان راه را برای احیای دریاچه ارومیه هموارتر می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم (ص) بیان کرد: ‏اگر کشاورزان عزیز در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از حفاری چاه‌های غیرمجاز نیز خودداری کنند می‌توان مازاد آبی‌های مورد استفاده را برای جان بخشی دوباره به دریاچه شور ارومیه که با از بین رفتن آن جان بسیاری به خطر می‌افتد بکار بست.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مبلغان‏، روحانیان، اساتید و طلبه‌های حوزه علمیه با حضور در مناطقی که مصرف آب در آن‌ها زیاد است با استفاده از توجیه‌های علمی و دینی کشاورزان را در استفاده بهینه از آب راهنمایی کرده و مشارکت آنان در احیای دریاچه ارومیه را خواستار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار