فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه بیان خدمات و اقدامات انجام شده موجب امیدواری هر چه بیشتر مردم به آینده خواهد شد بر گزارش دهی رسانه ها از این اقدامات تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 18 January 2017
به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی با قدردانی از نمایندگان رسانه ها و مطبوعات در انتشار بموقع رویدادهای شهرستان افزود: بدون شک نقش دست اندرکاران عرصه رسانه و خبر در زمینه سازی مشارکت همگانی و آبادانی منطقه در خور توجه و موثر است .
وی با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دربازدید اخیراز مناطق بحرانی ابرکوه افزود: برای مرمت بندهای خاکی ، دفع آبهای سطحی و فرونشست های زمین مبلغ 10میلیارد ریال اختصاص داده شد.
رسولی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن دهه مبارک فجر این ایام فرصتی برای بیان هر چه بیشتر ارایه فعالیت ها و خدمات دولت یازدهم به مردم است .
فرماندار ابرکوه همچنین به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره و اظهارکرد: مطالعه کتاب یکی از ضروریات جامعه است و باید این کار فرهنگی از مدارس ابتدایی آغازشود.
رسولی بابیان اینکه کتاب و کتابخوانی موجب نشاط جامعه ورشد و تعالی فرهنگی و فکری انسان می شود اضافه کرد: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی ابرکوه خواستار حمایت ادارات و سازمان ها از کتابخانه های عمومی شد و گفت: والدین نیزباید فرزندان خود را به مطالعه کتاب و کتاب‌های شایسته و متناسب با شرایط سنی تشویق کنند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه های عمومی این شهرستان، برگزاری نشست کتابخانه درمدارس ، برپایی نمایشگاه کتاب ، عکس و پوستر ، عضویت رایگان کتاب در دهه مبارک فجر و نما سازی کتابخانه های را از جمله فعالیت های این نهاد اعلام کرد.
قاسم برزگر افزود: بزودی عملیات ساخت کتابخانه در روستای ده عرب از توابع بخش مرکزی ابرکوه توسط خیرین آغاز می شود.
وی ِیادآورشد: حدود 10درصد جمعیت 50 هزار نفری شهرستان ابرکوه عضو کتابخانه ها هستند که این تعداد در افق 1404 به 30 درصد ارتقا می یابد.
این مسئول بابیان اینکه در هفته کتاب 2هزار جلد کتاب بین کتابخانه ها توزیع شده است یادآورشد: بیش از 70 هزار جلد کتاب در هفت باب کتابخانه عمومی ابرکوه وجود دارد و چهار هزار و700 نفر عضو فعال کتابخانه ها هستند.
دراین آیین از سه نفر از کتابداران نمونه شهرستان ابرکوه با لوح سپاس قدردانی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار