رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک عنوان کرد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک گفت: برای کاهش آلودگی باید به سمت سوخت‌های پاک مانند انرژی خورشیدی حرکت کرد.
کد خبر: ۳۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 19 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، اکبر کشت‌پرور در مراسم گرامیداشت هوای پاک در پسرانه شهدای فتح‌المبین شهر آبیک اظهار داشت: امروز آلودگی‌های بسیاری بر طبیعت و زخم‌های زیادی بر زمین و هوا وارد شده است.

وی افزود: برای داشتن زندگی سالم باید محیط زیست سالم داشته باشیم که در مدارس و دانشگاه‌ها فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و محیط زیست نهادینه شود و رسانه‌های گروهی هم که در این زمینه اثرگذار هستند، می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: برای داشتن هوا و زمین پاک و تنوع زیستی هر فردی باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند چراکه امروز بسیاری از رودخانه‌ها و تالاب‌ها خشک شده‌اند.

کشت‌پرور اضافه کرد: برای داشتن هوای پاک باید علاوه بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اصل 50 قانون اساسی آمده است: «در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏‌شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‌که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.»

این مسؤول عنوان کرد: زمانی آب، خاک و هوا سالم بود اما امروز بسیاری از بیماری‌ها بر اثر آلودگی محیط زیست در انسان ایجاد شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به زیاد بودن میزان مصرف سوخت نیروگاه شهید رجایی و آلایندگی کارخانه سیمان افزود: برای کاهش آلودگی باید به سمت سوخت‌های پاک مانند انرژی خورشیدی حرکت کرد.

کشت‌پرور ادامه داد: هوای پاک، هوایی است که شامل 21 درصد اکسیژن، 78 درصد نیتروژن و یک درصد سایر گازها باشد که استاندارد هوای پاک همین است.

وی اضافه کرد: بر اثر آلودگی هوا سالانه 3 میلیون نفر در جهان جان خود را از دست می‌دهند گرچه بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و آلرژی‌ها ناشی از وجود هوای آلوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امروز موضوع افزایش تخت‌های بیمارستانی و پزشک مطرح می‌شود در حالی که باید تلاش کرد در کاهش و یا رفع آلودگی هوا گام برداشت تا بتوان از میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف کاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار