رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین گفت: میدان 22 بهمن نباید با هدف کاهش حجم بار ترافیکی جمع‌آوری شده و از بین رود.
کد خبر: ۳۶۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حکمت‌الله داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به جمع‌آوری میدان 22 بهمن اظهار داشت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین درصدد است با هدف کاهش حجم بار ترافیک، طرحی با عنوان جمع شدن میدان 22 بهمن یا همان دروازه رشت را اجرا کند.

وی افزود: میدان 22 بهمن جزو نمادهای شهر قزوین است که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا هویت این شهر از بین نرود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در گذشته میدان ولی‌عصر(عج) با هدف کاهش حجم بار ترافیک جمع‌آوری شد، بیان کرد: امروز با مشاهده این میدان، متوجه می‌شویم با جمع شدن آن، کمکی بر رفع مشکلات ترافیکی شهر نشده است.

داوودی یادآور شد: در گذشته شهروندان قزوینی در پشت میدان ولی‌عصر(عج) منتظر می‌ماندند اما امروز پشت خط عابر پیاده منتظر بوده تا عبور کنند؛ مطلب فوق بیانگر عدم تأثیر جمع شدن این میدان در کاهش حجم بار ترافیک است.

این مسؤول تصریح کرد: اگر قرار است تغییراتی در میدان 22 بهمن با هدف کاهش حجم بار ترافیکی صورت گیرد و یا این میدان کوچک‌تر شود، باید نماد آن در تغییراتی که صورت می‌گیرد، حفظ شده و از بین نرود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: باید نماد میدان 22 بهمن بماند تا اهمیت این میدان برای نسل آینده و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، تبیین شود.

داوودی با اشاره به اصلاح میادین شهری به منظور کاهش حجم بار ترافیکی خاطرنشان کرد: به اصلاح این میادین اعتقاد دارم اما با جمع‌آوری کلی نمادهای شهری که بیانگر هویت این شهر است، مخالف هستم.

وی مطرح کرد: با راه‌اندازی پایانه‌های نسیم شمال خودروهایی که در میدان 22 بهمن برای جابه‌جایی مسافر به طرف شمال و غرب قزوین تردد می‌کنند، به تقاطع نسیم شمال منتقل شده و حجم بار ترافیک این منطقه کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین گفت: همچنین ترافیکی که در خیابان اسدآبادی وجود داشته و خودروهایی که از این خیابان عبور می‌کند، به کمربندی غربی منتقل شده و حجم بار ترافیک هم در میدان 22 بهمن کاهش می‌یابد.

داوودی اضافه کرد: با تحقق موارد یاد شده، فضای تردد، حجم بار ترافیکی و مشکلاتی که در میدان 22 بهمن وجود دارد، کاهش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار