مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به افزایش پنج درصدی مصرف گاز در این استان از رشد 13 درصدی تعرفه گاز ویژه مشترکین استان همدان خبر داد
کد خبر: ۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰ 19 January 2015

محمدمهدی مهدوی که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به افزایش هر ساله  تعرفه گاز در کشور اشاره کرد و افزود: امسال هم طبق قانون و مصوبه‌ ابلاغی به شرکت ملی گاز، تا سقف 20 درصد رشد برای تعرفه‌های گاز منظور شده است.

 

وی تصریح کرد: با وجود افزایش تعرفه بر اساس قانون اما متوسط 13 درصد رشد تعرفه گاز نسبت به سال قبل صورت گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به تقسیم کشور به دو دوره گرم و سرد و چهار اقلیم، بیان داشت: در تعیین تعرفه گاز زمان نیز مشخص می‌شود و بر این اساس استان‌‌ها افزایش قیمت را مشخص می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا 30 مهر دوره گرم سال و از ابتدای آبان تا 31 فروردین دوره سرد تعیین شده که اقلیم‌بندی نیز بر این اساس مد نظر قرار گرفته است.

 

مهدوی، اقلیم یک و 2 را سرد، اقلیم 3 را معتدل و اقلیم 4 را گرم عنوان کرد و متذکر شد: هرچه مناطق سردسیر شود، دامنه‌ای که برای مصرف تعیین می‌شود، بالاتر می‌رود که در همدان هم محاسبات به لحاظ قرار گرفتن در اقلیم سرد بر این اساس انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در بخش خانگی نحوه محاسبه بر اساس تعیین 12 پله برای محاسبه نرخ گازبها است، اظهار کرد: در گذشته نحوه محاسبه رده مشخصی داشت اما بعد از اجرای هدفمندی برای هر پله دامنه مصرف تعیین شد که برای هر پله نرخ فروش گاز متفاوت است.

 

مدیرعامل شرکت گاز همدان در پایان با بیان اینکه با افزایش یا مصرف بی‌رویه گاز به نرخ‌های قبوض اضافه می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر مصرف گاز در همدان نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته، هرچند زمستان سردی تاکنون در همدان حاکم نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار