کارشناس مسوول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز با اشاره به مشکلات تولید انار در نی ریز گفت: مهمترین مشکل تولید انار در این منطقه آفت کرم گلوگاه است که هر ساله روش هایی برای مبارزه با آن به باغداران توصیه می شود.
کد خبر: ۳۶۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 25 January 2017
تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز:جمعی از دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه دولتی شهرکرد با سفر علمی به نی ریز از باغات این شهر بازدید کردند.

 15 نفر از دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه دولتی شهرکرد در پی سفر علمی خود به نی ریزاز باغات انجیر و پسته در این شهرستان دیدن کردند.

مسیح اسماعیلی کارشناس مسوول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز در این بازدید که 15 نفر از دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه دولتی شهرکرد حضور داشتند، ، به تفصیل در مورد نحوه ی کشت، شرایط داشت و برداشت و ارقام و گونه های مختلف محصولات انجیر دیم و پسته در شهرستان نی ریز تویحاتی ارائه دادند.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات تولید انار در نی ریز گفت: مهمترین مشکل تولید انار در این منطقه آفت کرم گلوگاه است که هر ساله روش هایی برای مبارزه با آن به باغداران توصیه می شود.

وی همچنین با برشمردن وی‍ژگی های منحصر به فرد انار نی ریز در سطح کشور، گزارشی از وضعیت اقتصادی و صادرات این محصول ارائه کرد که با پرسش و پاسخ فنی دانشجویان همراه بود.

اسماعیلی در بازدید این دانشجویان ازباغات پسته نیز گفت: شهرستان نی ریز قطب تولید پسته در فارس، و به لحاظ کیفیت، یکی از مناطق تولید پسته ی مرغوب کشور است که به دلیل کیفیت، در بخش صادرات از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گفته ی دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد، بازدید از باغات انار ، انجیر و پسته ی شهرستان نی ریز، یکی از مفیدترین بازدیدهای علمی و فنی آنان در طول سفر به استان فارس بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار