این روزها مسئولان استان و مدیران کشاورزی از فواید گلخانه و لزوم گسترش کشت گلخانه ای در استان فارس می گویند.استانی که همه آب خود را به خاطر سیاست های غلط در حوزه کشاورزی بر باد داد.
کد خبر: ۳۶۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 25 January 2017
امیدواریم این وعده مسئولان کمی به عرصه عمل نزدیک شود؛ چون این مسأله دیگر ورزشگاه و پل و فرودگاه و خلاصه چیزهایی نیست که همیشه وعده اش داده می شود و یک قرن طول می کشد تا ساخته شود.
 
به گزارش تابناک فارس:این مسأله آب و غذا است و تا یک قرن دیگر با این روند دیار پارس کویری بی آب و علف است که ساکنانش یا از بی آب و غذایی تلف شده اند و یا فراری.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت آب فارس مناسب است حداقل پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان ایجاد شود.
 
با این که اولین بودیم اما در جذب اعتبار مشکل داریم
استاندار فارس هم گفت:در مورد اولویت گلخانه شکی وجود ندارد و باید وزارت جهاد کشاورزی نهضت توجیه کشاورزان را آغاز کند چراکه احداث گلخانه در ابتدا هزینه دارد و بعد از آن گرفتاری‌های کشاورزی در فضای باز را ندارد و زحمت بسیار کمتری می‌برد و فکر و تکنیک به یاری بازو می‌آید.
وی ادامه داد: ما با اینکه در شمار نخستین استان‌ها بودیم که تفاهم‌نامه امضا کردیم با مشکلات بسیاری مواجه شدیم که از آن جمله بحث اعتبارات بود چراکه برای کارهای نو در مراحل آغازین نیاز به اعتبار است.
افشانی یادآور شد: در فارس تمام دشت‌های ما ممنوعه است اما اردبیل و خوزستان این مشکلات را ندارند و هر شهرستان ما باید یک شهرک گلخانه‌ای داشته باشد.
 
مبلغ واقعی آب را از کشاورزی باز بگیرید
حمیدرضا دهقان مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس نیز در این زمینه گفت: در ازای صفر کردن تعرفه آب در گلخانه، باید قیمت آب واقعی از کشت فضای باز اخذ شود تا کشاورزان برای ایجاد گلخانه توجیه اقتصادی داشته باشند و در غیر این صورت روال قبل ادامه می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
اون هایی که با گلخانه مشکل دارن، تو اینترنت «گلخانه شهر آلمریا در جنوب اسپانیا» رو جستجو کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار