مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: برای تکریم ارباب رجوع و چابک‌سازی دستگاه اداری در سنوات گذشته ميانگين نوبت‌دهي در شوراهاي حل اختلاف اداره امور مالياتي هشت ماه بود كه در حال حاضر به 10 روز كاهش يافته است.
کد خبر: ۳۶۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مصطفی پورامیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه به در‌آمد‌های مالیاتی بسیار پر‌رنگ شده و هر چه میزان در‌آمد‌های مالیاتی مبتنی بر سود حاصل از تولید باشد، در پایداری منابع مالیات مؤثرتر است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به دولت گفت: سیاست‌های کلان اقتصادی که از سوی رهبر انقلاب به دولت ابلاغ و تأکید شده، نگاه به اقتصاد بدون نفت است و حرکت دولت به سمت درآمدهای مالیاتی برای رهایی از وابستگی نفتی یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد پویا در کشور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین مطرح کرد: درآمدهای مالیات باید به سمت اقدامات زیر‌بنایی و ایجاد اشتغال پیش رود چراکه نگاه‌ها به اقتصاد تولیدمحور بوده و هیچ یک از ارکان تولید را سد راهی برای اقدامات و برنامه‌های خود نمی‌دانیم.

پورامیدی افزود: برای رعایت مصالح اقتصاد و تولید، اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین ارتباط  بسیار مطلوبی با بنگاه‌های بحرانی برقرار کرده و تأثیر بسزایی در بازگشت برخی بنگاه‌ها به صحنه اقتصاد و تولید داشته است که اهداف سازمانی در مسیر تولید دنبال می‌شود.

 این مسؤول با اشاره به تکریم ارباب‌رجوع تصریح کرد: رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع یکی از مهم‌ترین اهداف مسؤولان در اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین بوده و همواره بر رعایت اصل رضایت‌مندی تأکید دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم شود تا تکریم و تعظیم ارباب‌رجوع به شایستگی صورت گیرد تا اعتماد لازم بین مؤدیان و این اداره‌کل به یک اصل پایدار تبدیل شود.

پورامیدی تشریح کرد: در سنوات گذشته شرکت‌های بسیاری وجود داشت که با مشکلات نقدینگی روبه‌رو بود اما با تعاملی که از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین صورت گرفت، این شرکت‌ها هم‌اکنون به چرخه تولید بازگشته و علاوه بر اشتغال 240 نیروی کار، به عنوان صادر‌کننده نمونه هم معرفی شد.

* لزوم تولید پایدار در قزوین

وی ادامه داد: کمک‌های اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین به تولید، یک رابطه دوجانبه است و این تعامل بر پیشرفت کار این اداره‌کل تأثیرات مثبتی داشته، زیرا تولید پایدار یکی از مؤلفه‌های درآمد مالیاتی است.

مدیر‌کل امور مالیاتی استان قزوین عنوان کرد: در سنوات گذشته این استان موفق به کسب رتبه اول امضای الکترونیک در کشور شد و شرایطی را برای مؤدیان ایجاد کرده تا بتواند بدون مراجعه به این اداره‌کل، به پرونده‌های خود دسترسی داشته باشند.

پورامیدی افزود: سیستمی که در اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین با نگاه طرح جامع مالیاتی در دستور کار قرار دارد، برای سهولت کار ارباب‌رجوع است چرا‌که شرایطی ایجاد شده تا مردم کمتر به این اداره‌کل مراجعه کنند تا از رفت و آمد‌های غیرضروری و بوروکراسی کاهش یابد.

این مسؤول با اشاره به فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه برای پیشبرد اهداف بسیار مؤثر است و اگر مردم بدانند که خروجی مالیات برای اقدامات زیربنایی و عمران کشور استفاده می‌شود، همکاری آن‌ها بیشتر و بهتر صورت می‌گیرد.

مدیر‌کل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: برای تکریم ارباب‌رجوع و چابک‌سازی دستگاه اداری در سنوات گذشته میانگین نوبت‌دهی در شوراهای حل اختلاف اداره امور مالیاتی هشت ماه بود که در حال حاضر به 10 روز کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار