شهردار شیراز بعدازظهر امروز در حاشیه آغاز کارهای اجرایی چهار پروژه بزرگ شهرداری شیراز اظهار کرد: این طرح که 12 کیلومتر طول دارد و کمربندی اکبرآباد را به کمربندی حسینی‌الهاشمی متصل می‌کند، عظیم‌ترین پروژه در نوع خود است.
کد خبر: ۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 19 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:پاک فطرت بابیان اینکه اعضای شورای شهر شیراز به‌ویژه رضا محمدیان و احمدرضا نقیب‌زاده زمان بسیاری برای تصویب این طرح گذاشتند، افزود: این طرح با تونل، پل و ضمایمی که در مسیر دارد، ازنظر هزینه و راندمان و بهره‌برداری بهترین استفاده را برای شهروندان خواهد داشت.

در ادامه معاون عمرانی شهردار شیراز نیز در این آیین اعلام کرد: این پروژه دارای یک زیرگذر 720 متری از بلوار جمهوری به میدان ارم، پل روگذر 350 متری از کوهسار مهدی به بلوار جمهوری، چپ‌گرد 650 متری از بلوار ارم به کوهسار شمالی، راست‌گرد 800 متری از بلوار جمهوری به کوهسار مهدی و راست‌گرد جنوبی 650 متری از کوهسار مهدی به میدان ارم خواهد بود و پیش‌بینی اجرای آن برای 12 کیلومتر آغازین 25 میلیارد تومان است.

آرش فرج‌زاده افزود: مدت اجرای این پروژه 36 ماه است اما شهردار شیراز تأکید کرده است که این طرح در فروردین 96 به اتمام برسد.

*یک حرکت جهادی

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آئین گفت: حرکت جدیدی که شهرداری شیراز در کلنگ‌زنی چهار پروژه بزرگ به‌صورت همزمان آغاز کرده، یک حرکت جهادی محسوب می‌شود.

رضا محمدیان یادآوری کرد: بالغ‌بر 200 پروژه کوچک و بزرگ شهرداری شیراز به‌صورت متوازن در سطح شهر توزیع‌ شده و در حال اجرا است.

وی بیان داشت: مردم آثار مثبت بهره‌برداری از این طرح‌ها را که با کمترین هزینه به اجرا درمی‌آید، در کمترین زمان ممکن لمس خواهند کرد.

سه پروژه بزرگ دیگر که کلنگ عملیات اجرایی آن‌ها توسط شهردار و برخی از اعضای شورا به زمین زده شد، شامل تقاطع جوادیه به‌منظور تکمیل کمربندی شیراز و تسهیل در هدایت ترافیک از شرق به غرب با 15 میلیارد تومان اعتبار، پل چپ‌گرد هفت‌تن به دلگشا با 420 متر طول پل و هفت دهانه برای تکمیل رینگ شمالی شهر شیراز در امتداد به میدان ولی‌عصر با پیش‌بینی اجرای 18 ماهه، 15 میلیارد تومان اعتبار و به همین مقدار هزینه تملک و جابه‌جایی و همچنین پارک بزرگ 14 هکتاری دلتای نهر اعظم بااعتباری برابر با 6 میلیارد تومان بود.

در آیین کلنگ‌زنی پارک دلتای نهر اعظم که اعلام شد از زیباترین و فنی‌ترین پارک‌های شیراز خواهد بود، امام‌جمعه موقت شیراز نیز گفت: درحالی‌که یونیسف اعلام کرده در جهان 940 میلیون نفر استرس دارند، تنها راه چاره برای رفع اندوه شهروندان ایجاد فضای سبز در محیط‌های شهری است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی با نقل‌قولی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد: طبق فرموده امیر مؤمنان آب و فضای سبز از ایجاد غم و غصه در انسان جلوگیری می‌کند.

در این آیین از سوی مسئولان شهرداری اعلام شد: 61 درصد پارک دلتای نهر اعظمفضای سبز و مابقی نیز شامل مسیر دوچرخه‌سواری، دریاچه و فضای باز خواهد بود که مدت اجرای آن 24 ماهه پیش‌بینی‌ شده است.

همچنین شهردار شیراز در پایان به مجریان پروژه‌ها تأکید کرد که این طرح‌ها زودتر از موعد مقرر به پایان برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار