عضو شورای شهر قزوین هشدار داد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ایمنی بازار سنتی و مراکز خرید سطح شهر بر عهده کیست؛ آیا برای انبارهای پرخطری که هر یک بمبی آتش‌زا هستند و در زیرزمین‌ها و آن هم در داخل بافت مسکونی شهر وجود دارد، فکر کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۶۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 29 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه شنبه شب شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، ارسال لایحه شورا به منظور بررسی و تأمین بودجه لازم در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه مانند ساختمان پلاسکو به شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه احد چگینی به حادثه ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: این حادثه عبرتی است که باید از آن درس گرفت و در راستای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های این شهر اقدامات لازم را انجام داد.

وی یادآور شد: با نگاهی گذرا به شهر قزوین می‌توان نقاط مختلفی را یافت که پتانسیل ایجاد حادثه و خطر را داشته و هر لحظه احتمال ایجاد بروز حوادث مشابهی مانند آتش‌سوزی پلاسکوی تهران را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: حوادثی که در شهر قزوین شاهد تجربه کردن آن مانند آتش‌سوزی شرکت‌های صنعتی استان از جمله جهان ماکارون، فومن شیمی، شیمی کشاورز، امین موکت و انبار روغن خیابان شیشه‌چی بودیم.

چگینی ابراز کرد: آیا ساختمان‌های بلندمرتبه شهر قزوین مانند برج‌های مسکونی ملاصدرا، سارا موتور و میلاد و از همه بدتر مسکن مهر از ایمنی لازم برخوردارند؛ ایمنی بازار سنتی و مراکز خرید سطح شهر بر عهده کیست؛ آیا برای انبارهای پرخطری که هر یک بمبی آتش‌زا هستند و در زیرزمین‌ها و آن هم در داخل بافت مسکونی شهر وجود دارد، فکر کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در آستانه تصویب بودجه سال 96 هستیم پیشنهاد می‌شود شهرداری با استفاده از ظرفیت نهادها به ویژه اداره‌های کل بحران حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل استانداری در راستای تقویت و ارتقای ایمنی شهر در برابر بحرانی‌ها تمهیدات لازم را لحاظ نماید.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید شهرداری به رعایت دقیق کلیه مباحث مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث سوم ایمنی‌سازی ساختمان‌ها در برابر حریق با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی ساختمان در صدور پروانه و ساخت و سازها الزام شود.

این مسوول افزود: همچنین باید در عدم صدور مجوز بلند مرتبه‌سازی در بافت‌های مرکزی و مناطق پر خطر و پرتردد شهر مگر به شرط رعایت ضوابط ایمنی اقدامات لازم انجام شود.

چگینی اظهار کرد: باید ارائه و اجرای طرح آموزش فراگیر پدافند غیرعامل، زلزله و ایمنی و آتش‌نشانی در برابر عموم مردم شهر و الزام هیات مدیره برج‌های مسکونی فعلی شهر جهت نصب پله فرار و خود ایمن و خود اطفاء نمودن برج‌ها صورت بگیرد.

این مسوول بیان کرد: حمایت از آتش‌نشانان به پاس خدمات ارزنده و فداکارانه آنان در حوادث و نجات جان و مال شهروندان با مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی و پیگیری آیین‌نامه استفاده از مزایای شهدا و جانبازان برای خانواده آتش‌نشانان قزوین از دیگر اقداماتی است که باید اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: شناسایی نقاط بحرانی مانند انبارهای خطرزا در بافت‌های مسکونی در شهر و مناطق منفصل و حریم صورت بگیرد تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: مکان‌یابی و ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق پرخطر، تکمیل چارت سازمانی مصوب سازمان آتش‌نشانی بر اساس سرانه هر دو هزار و 500 شهروند یک آتش‌نشان و جذب و تخصیص اعتبار لازم به‌منظور خرید تجهیزات و ماشین‌آلات کارآمد از دیگر اقداماتی است که باید در راستای پیشگیری از حوادث انجام شود.

در پایان این جلسه، لایحه شورای اسلامی شهر قزوین به‌منظور بررسی و تأمین بودجه لازم در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه مانند ساختمان پلاسکو به شهرداری قزوین تصویب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار