مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد:
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از فعالیت تنها واحد اجداد مرغ تخم گذار کشور در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 29 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سید بهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین پیش از ظهر امروز دذر نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمامی ماهی‌های جنوب در استان قزوین نشان‌دار شده اند، عنوان کرد: نشان‌دار کردن این ماهی ها در قزوین یکی از اقدامات بسیار مهم دامپزشکی استان قزوین است.
وی با اشاره به بیان برخی مطالب در رابطه با وجود مرغ‌های هورمونی در بازار عنوان کرد: استفاده از هورمون برای مرغ‌ها هیچ توجیح اقتصادی ندارد و این تنها یک باور اشتباه در بین مردم است که باید از بین برود.
نقیبی با اشاره به اینکه برای مرغ تنها از برخی آنتی‌بیوتیک‌های مجاز استفاده می شود، تأکید کرد: در سه سال گذشته یکی از اقدامات شاخص در حوزه دامپزشکی استان قزوین اجرای طرح پایش تخم‌مرغ‌های مورد مصرف در شیرینی‌پزی‌ها بوده است.
وی آموزش را از دیگر اقدامات دامپزشکی استان قزوین برشمرد و ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از 245 هزار پیامک آموزشی برای مردم سطح قزوین ارسال شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عرضه شیر فله در استان قزوین را ممنوع اعلام کرد و گفت: در راستای نظارت بر مراکز فروش محصولات دو هدف ساماندهی تعداد مراکز و تائید و نظارت بر محل‌های عرضه ی محصولات دنبال می‌شود که در این راستا در تلاش هستیم تا از پتانسیل موجود استفاده‌ی لازم را ببریم.
وی وضعیت کنترل تب مالت و در فرآورده‌های لبنی را نیز مطلوب دانست و ادامه داد: مجموعه‌ی نمونه گیری‌های تصادفی که توسط دانشگاه علوم پزشکی گویای وضعیت مطلوب استان قزوین در این حوزه است.
این مسئول در پایان با اشاره به جایگاه برتر استان در حوزه اجداد مرغ تخم‌گذار عنوان کرد: هر یک مرغ اجداد باعث تولید 155تُن تخم مرغ خواهد شد.
برچسب ها: تابناک ، قزوین ، نقیبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار