رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: بالغ بر 216 هکتار از جنگل‌های آسیب دیده این شهرستان با مشارکت بیش از 410 شهروند دوستدار طبیعت احیاء شد.
کد خبر: ۳۷۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 31 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: حسن خسراوینان دوشنبه 11 بهمن در جمع خبرنگاران، افزود: عملیات طرح جنگلانه در راستای طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل‌ها با هدف احیای مناطق سوخته و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد از نیمه آبان امسال شروع شد و تا پایان آبان ادامه داشت.

او گفت: این عملیات با مشارکت گروه‌های مردمی، شوراهای اسلامی، دهیاران، ورزشکاران، کوهنوردان، بهره برداران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اهالی رسانه و خبرنگاران، آموزش و پرورش، دانش آموزان و دانشجویان، نیروهای خدوم و زحمتکش منابع طبیعی اجرایی شد.

خسروانیان گفت: در این عملیات جنگل‌های کوه‌های خرسی، بلاغی، مبارک آباد، چاه بید، تنگ ماری، رگ زرد، چاهداری و ارتقاعات حسن پهلوان، سوباتان، خرخره، سد سیوند، جنگل‌های علی آباد، کوه‌های پیازی، ارتفاعات روستا و چشمه ابوالمهدی احیا شد.

او با بیان اینکه احیای این جنگل‌ها با استفاده از بذر گونه‌های بومی منطقه مانند بنه، ارژن و بادام کوهی به صورت کپه کاری انجام شده است، گفت: حفظ، حراست، نگهداری و احیا منابع طبیعی همواره مورد توجه ما بوده و در این جهت برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

خسروانیان با بیان اینکه اکنون جنگل‌ها، به شدت در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته و مهم‌ترین عامل این تخریب انسان است، گفت: تنها راه مقابله با تخریب جنگل‌ها تبدیل حفظ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار