عطر بهاران از سفر آمد
امروز سه‌شنبه مصادف با نخستین روز از دهه مبارک فجر، مراسم سالروز ورود امام به میهن در میدان انقلاب اسلامی شهرستان شیروان دیدنی بود.
کد خبر: ۳۷۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷ 01 February 2017

امروز مردم، دانش‌آموزان و مسوولان این خطه از سرزمین ایران اسلامی در استان گنجینه‌ها و معرفت‌ها خراسان شمالی با برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، مذهبی، اجتماعی شور و شوق وصف‌ناشدنی 12 بهمن 57 را در اذهان زنده کردند.

مردم بار دیگر میدان انقلاب اسلامی شهر شیروان را به صحنه انقلاب تبدیل کرده بودند.

امروز دانش آموزان مدارس در فضای عطر آگین میدان شهدا سر از پا نمی‌شناختند، آنها گفتند ما از مراسم استقبال مردم از امام زیاد شنیده‌ایم، توصیف آن خاطره‌ها در ما احساس شورونشاط پدید می‌آورد و بسیار مشتاق به شنیدن آن هستیم، اکنون نیز احساس می‌کنیم انقلاب دوباره زنده شده است.

سرود خمینی ای امام از بلندگو پخش می‌شد، دانش آموزان با دست‌نوشته‌ها و پرچم‌های کوچک سه رنگ جمهوری اسلامی که در دست داشتند، یک‌صدا با سرود هم‌نوا شدند.

همه فضای میدان انقلاب اسلامی شیروان را نوای سرود خاطره آمیز خمینی ای امام در برگرفت، صدایی از پشت بلندگو با کلمات لحظه‌های سرشار از ورود امام به فرودگاه را در برگرفت، نگاه‌ها همه متوجه صدا است صدا می‌گوید: خورشید که آمد، شب به پایان رسید تریبون دار به نقل از امام خمینی می‌گوید: من خادم شما هستم، من آمده‌ام به شما ملت عزت بدهم، من آمده‌ام که ملت شما را یک ملت مستقل کنم، آمده‌ام که بزرگواری شما را به اثبات برسانم و آمده‌ام که دست اجانب را از دامن این ملت و این کشور کوتاه کنم.

لحظاتی بعد حجت‌الاسلام حسین کوثری امام‌جمعه شیروان سخن آغاز می‌کند و می‌گوید: این‌همه شور و شوق شما مردم، مسوولان و دانش آموزان به خاطر آن است که امام کار بزرگی را برای این کشور و این مردم انجام داد و دست بیگانه را از این کشور قطع کرد و اکنون نیز کشور در دست مردم و زیر سایه قرآن سیره پیامبر است، شما ایرانی سبز و پرافتخار بسازید و اجازه تسلط استکبار و صهیونیست بین‌الملل را بر این کشور ندهید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: به طور قطع این روز دوازدهم بهمن، روز عزت، سرافرازی و افتخار ملت ایران است.

وی ادامه داد: امام انقلاب را آغاز و حتی در تبعید و زندان نیز ادامه داد تا اینکه نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد، در انقلاب 57 شاه پاسخی برای مردم نداشت و وی سرسپرده آمریکا بود و اگر باقی می‌ماند، رسواتر می‌شد.

وی با برشمردن خوی استکباری مسوولان آمریکایی اضافه کرد: آمریکا امروز با برخورداری از حق وتو بالاترین دیکتاتوری را در جهان اعمال می‌کند و از تروریسم اسرائیل حمایت می‌کند و با دخالت در کشورهای دیگر ادعای آزادی برای ملت‌ها را سر می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان در بخش دیگری دهه فجر را بهترین فرصت برای انتقال خدمات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: خدمات زیادی توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه‌ شده است که این خدمات باید بازگو شود.

به گزارش فارس، پخش قرآن و ندای تکبیر از مساجد، رژه دوچرخه‌سواران، موتوری، غبارروبی گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی، اجرای صبحگاه مشترک و نواختن زنگ انقلاب و بیان خاطرات در مدارس، دیدار مسوولان با امام‌جمعه، جشن و سخنرانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ورزشی از برنامه‌های نخستین روز دهه فجر در شهرستان شیروان است.

برگزاری نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب در ادارات و مدارس، کارخانه‌ها، اقامه نماز وحدت توسط مسوولان در ادارات، زیباسازی مدارس، نمایش فیلم، گلباران ماکت امام راحل، ویزیت رایگان، برگزاری دعای توسل، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای دستی، بازدید از خانه سالمندان و عیادت از بیماران در بیمارستان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های مهم، نخستین روز از دهه فجر در شیروان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار