اخبار فرهنگی دیار پارس
برپایی نمایشگاه کتاب در لار/ برپایی نمایشگاه کتاب در سپیدان/ آمار کتاب ها کتابخانه ها و کتاب خوان های جهرم /عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی جهرم
کد خبر: ۳۷۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 01 February 2017
برپایی نمایشگاه کتاب در لار
به گزارش تابناک فارس:در آئینی با حضور مسؤولان محلی و جمعی از فرهنگیان نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه مبارک فجر در لارستان گشایش یافت.
معاون پرورشی حوزه مدیریت آموزش‌ و پرورش لارستان بابیان اینکه در این نمایشگاه 10 هزار جلد کتاب در موضوعات گوناگون در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود: درمجموع کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه 2 هزار و 500 عنوان را در برمی‌گیرد.وی با اشاره به اینکه کتاب‌های موجود در نمایشگاه کتاب لارستان با تخفیف 20 درصدی عرضه می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه با مشارکت انتشاراتی‌های امیرکبیر، سخن، بهار سبز، قدیانی، جامی، ارجمند، نشر دانژه و غیره برپا شده است.این نمایشگاه تا 27 بهمن‌ماه جاری صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 در ساختمان آموزشی غدیر شهر لار آماده بازدید علاقه‌مندان است.
 
برپایی نمایشگاه کتاب در سپیدان
به مناسبت دهه فجر انقلاب ، نمایشگاه بزرگ کتاب در اردکان برپا شد.سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سپیدان گفت :
موضوع کتاب های این نمایشگاه مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، هنر، آشپزی، کودک و نوجوان و رایانه است که با  50 درصد تخفیف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
علاقمندان می توانند تا 27 بهمن ماه از ساعت 9 الی 18 از این نمایشگاه در محل کتابخانه عمومی شهر اردکان دیدن کنند.
 
آمار کتاب ها کتابخانه ها و کتاب خوان های جهرم
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم گفت: شهرداری جهرم سهم نیم درصدی از اعتبارات سالانه کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کند.مجتبی امیرزاده گفت: از مولفه‌های چشم‌انداز کتابخانه‌های عمومی، برخورداری از سرانه هشت متر مربعی فضای فیزیکی به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است که این میزان در شهرستان جهرم به ۱.۶ متر مربع می‌رسد.امیرزاده با اشاره به این‌که بیش از ۹۰ درصد وقت همکاران ما در مراجعه به شهرداری هزینه شده است، تاکید کرد: هیچ مبلغی از سوی شهرداری جهرم پرداخت نشده است.
 
عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی جهرم
وی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر عضویت در کتابخانه عمومی جهرم رایگان است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی جهرم به وجود ۹ کتابخانه عمومی در شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: در این کتابخانه ها نزدیک به ۹۵ هزار کتاب و هفت هزار و ۸۰۰ عضو فعال و غیرفعال وجود دارد.
وی بیان کرد: در این کتابخانه‌ها نزدیک به هفت هزار و ۹۰۰ عضو ثبت شده وجود دارد که حدود سه هزار و ۹۰۰ نفر آنها عضو فعال بوده و به‌طور مستمر با کتابخانه‌ها ارتباط دارند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی جهرم ادامه داد: آنچه می توان از مجموع انواع کتابخانه‌های شهرستان برآورد کرد اینکه حدود ۳۷۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌ها موجود و ۲۰ هزار نفر عضو در سایر کتابخانه‌ها(دولتی و خصوصی) هستند.
وی با اشاره به این‌که بر اساس سرانه‌ تعریفی باید ۳۵ درصد اهالی شهر با کتابخانه‌های عمومی تعامل داشته باشند، گفت: در جهرم نیز این رقم باید به ۷۰ هزار نفر برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار