کد خبر: ۳۷۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 03 February 2017
سخنان مهم حضرت آیت الله نورمفیدی در جشن پیروزی انقلاب
درجمع مردم جامع بندرگز
من و تو با هم اختلاف نظر داریم چرا به جان هم بیفتیم/ اختلاف سلیقه و اختلاف اجتهاد نباید باعث ساختار شکنی و هتاکی شود
شبکه هایی درست کرده اند که خانواده ها را از هم بپاشانند. جوان های ما باید بیدار باشند. افرادی دنبال افزایش آتش اختلاف در کشور هستند. من و تو با هم اختلاف نظر داریم چرا به جان هم بیفتیم. اختلاف سلیقه و اختلاف اجتهاد نباید باعث ساختار شکنی و هتاکی شود. زیرا برای انقلاب خطرناک است و باعث شکاف اجتماعی می شود. قرآن می گوید ای مردان و زنان خدا بین شما مودت و رحمت به وجود آورده است. رحمت یعنی اگر عیبی در کسی دیدم از سر لطف و مهربانی برای برطرف کردن عیب او تلاش کنم.
وی تصریح کرد: آیا اگر دو نفر اختلاف سلیقه دارند، به هم هتاکی کنند حل می شود؟ کسی که منطق دارد هتاکی نمی کند. اگر کسی در حرفش منطقی داشته باشد، منطق خود را بیان می کند. چرا برخی می خواهند با هتاکی انقلاب را به هم بریزند؟ باید با هم برادر باشیم. این به نفع انقلاب است. انقلابی که برای آن سرمایه های مادی و معنوی دادیم و شهدای زیادی را در میدان های جنگ از دست دادیم باید حفظ شود.
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: آنچرا که امروز از هر چیزی مهمتر است این است که اولا انقلاب یک محور می خواهد. همه باید حول آن جمع شوند و حرف او را گوش کنند و این محوریت باید حفظ شود. این محوریت هم رهبری است. خود مقام معظم رهبری در نامه به آیت الله هاشمی گفتند که ما با هم اختلاف اجتهاد و اختلاف نظر داریم. اما برخی نمی دانم به چه دلیل توهین می کنند.
وی افزود: من 12 ساله بودم که طلبه شدم و از روزی که خود را شناختم همراه امام بودم. از روزهای اول دل در گرو علاقه به امام بستم و از علاقه ام به امام کم نشد. آیا ما انقلاب را دوست نداریم و نمی فهمیم انقلاب چیست؟ چرا توهین می کنیم؟ چرا هتاکی می کنیم؟ چرا آّبرو ریزی می کنیم؟
امام جمعه گرگان ادامه داد: در مجلس هم اختلاف نظر وجود دارد. اگر بنا باشد در مجلس هم دعوا و جنگ باشد که هر روز مثل برخی کشورها کتک کاری خواهیم داشت. در همین قم و در مدرسه فیضیه یا مدارس علمیه استان، طلبه ها با هم بحث می کنند و گاهی با هم دعوا دارند اما وقتی تمام می شود هیچ مساله ای نمی ماند. 
وی اضافه کرد: خودمان در مدرسه آقای بروجردی قم روزی مباحثه می کردیم، سر بحث واقعا دعوا می گرفتیم، در اتاق سیخی بود و یکی از افراد مباحثه سیخ را می گرفت تا من را بزند اما بعد از مباحثه با هم می گفتیم و می خندیدیم. روزی طلبه ها از دست ما شکایت کردند و حاج آقا مجتبی اراکی روزی من را خواست و مساله شکایت را مطرح کرد و گفت طلبه ها گفتند نمی گذارید بخوابند، اما فقط از من خواست آرامتر مباحثه کنیم.
وی بیان کرد: در نهضت مشروطیت و نفت هم همین دعواها وجود داشت. لذا به همه آن ها که دلشان برای انقلاب می سوزد می گویم اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید. یادم هست امام (ره) می فرمود آن ها که پشت سر خوبان حرف می زنند ولایت خدا از آن ها قطع می شود. خدا ولی مومنین است و آن ها را از تاریکی به نور می آورد. آیا فحش دادن و غیبت کردن نور است؟
وی تاکید کرد: همه با هم باید دور محوریت رهبری باشیم و اگر با هم اختلاف سلیقه داریم همدیگر را خراب نکنیم و تهمت نزنیم. اگر اختلاف سلیقه داریم حرف خود را بزنیم نه این که غیبت و توهین کنیم. نور ایمان اگر در دل باشد، عقل انسان را هدایت می کند.
آیت الله نورمفیدی در پایان با بیان این که زینب (س) وسیله نجات انسان ها است، گفت: اگر تمام زنان برجسته دنیا جمع شوند و روی یک کفه ترازو باشند و در کفه دیگر زینب باشد، در مقابل او هیچند.

@tabnakazargharbi_ir
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار