فرماندار ابرکوه گفت: ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی وطبیعی بی نظیرگردشگری ابرکوه نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه پایدار این شهرستان وایجاد اشتغال دارد .
کد خبر: ۳۷۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 05 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی اظهارکرد: توسعه بوم گردی ها ، سرمایه گذاری هدفمند در بخش صنعت گردشگری برای ایجاد رفاه گردشگران می تواند فرصت های شغلی پایداری را برای جوانان فراهم کند.
وی افزود: استفاده از ظرفیت بالای صنعت گردشگری در این شهرستان و برنامه ریزی در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی می تواند صنعت گردشگری را به عنوان یک قطب اقتصادی تبدیل کرد.
رسولی بابیان اینکه شهرستان تاریخی ابرکوه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است ادامه داد: این منطقه بخاطر داشتن آثار تاریخی و طبیعی شاخص و منحصر به فرد در دولت یازدهم بعنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است.
نماینده عالی دولت درابرکوه اضافه کرد: بافت 162هکتاری تاریخی و منحصر به فرد بودن ابرکوه یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان است که باشماره 31526 درفهرست آثار ملی ایران به ثبت آثار ملی رسیده است.
وی از منزلگاه امام رضا (ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4 هزار و 500 ساله از جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه نام برد وتصریح کرد: خانه آقازاده ابرکوه بعنوان آثار تاریخی شاخص کشور با 820 متر زیربنا و دو بادگیر با 18 متر ارتفاع بعنوان طرح پشت اسکناس جدید دو هزارتومانی حک شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ابرکوه دارای بیش از400 اثرتاریخی که 128 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد چهاراثر ناملموس شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری بی نظیر، سه اثر طبیعی و دو موزه مردم شناسی و موزه عبرت است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار