مدیرکل راه و شهرسازی، هزینه متداول نگهداری ساختمان در دنیا را 2 تا شش درصد میزان سرمایه برشمرد و گفت: مسوولان و تصمیم سازان این حوزه در کشور باید برای کاهش این هزینه که رقم قابل توجهی نیز است برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۶ 09 February 2015
به گزارش ایرنا، هوشنگ عشایری، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: طی سال های گذشته بحث مراقبت و نگهداری از ساختمان مورد غفلت واقع شده بود که وزارت راه و شهرسازی در سال 91 در نخستین گام اقدام به تدوین مبحث 22 مقررات ملی مهندسی ساختمان نمود که در اختیار مجموعه علوم فن ساختمان قرار گرفت.

وی، با اشاره به نقدهای وارد شده به این مبحث نوپا ادامه داد: مراقبت و نگهداری یک مقوله فرابخشی است و جدا از حوزه فنی و مهندسی، مباحث اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و حتی اقتصادی را هم در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به این گستردگی، وارد آمدن نقدهای بیشمار به این مبحث، کاملا طبیعی به نظر می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، ششمین همایش مقررات ملی ساختمان را فرصت مناسبی برای بررسی راهکارهای کاهش هزینه نگهداری ساختمان در کشور دانست.

وی تصریح کرد: نگهداری و صنعت ساختمان، نگهداری و فرهنگ بهره برداری، نگهداری و رویکرد های بهینه سازی ساختمان، نگهداری و مراقبت از ساختمان از منظر حقوقی، اثر طراحی معماری و شهرسازی بر مقوله نگهداری و مراقبت ساختمان ها، آسیب شناسی مبحث 22 مقررات ملی ساختمان و مباحث عمومی از جمله محورهای این همایش 2 روزه که در شیراز برگزار می شود خواهد بود.

عشایری افزود: با توجه به قدمت و سابقه فارس و شیراز در حوزه مهندسی فنی ساختمان افزود: دبیرخانه این همایش از سال 86 به مدت سه سال به صورت آزمایشی به شیراز داده شد و هم اینک نیز بصورت دائمی و تا زمانی که عملکرد مطلوبی داشته باشیم در شیراز باقی خواهد ماند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، تعداد شرکت کنندگان در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان را بیش از 2 هزار نفر پیش بینی کرد و گفت: در این همایش اهداف مختلفی همچون افزایش عمر مفید و ارتقا کیفیت بهره دهی ساختمان ها، کمک به تغییر رویکرد طراحان و سازندگان ساختمان به موضوع مراقبت و نگهداری از ساختمان، جلب مشارکت مراکز علمی و پژوهشی، متخصصان مرتبط با صنعت ساختمان، ایجاد ارتباط گسترده تر بین پژوهشگران و دست و اندرکاران صنعت، آسیب شناسی موانع اجرایی برای تحقق مراقبت و نگهداری بهینه از ساختمان ها دنبال می شود.

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در روزهای ششم و هفتم اسفند امسال در شیراز برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار