کد خبر: ۳۷۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 05 February 2017

استاندار فارس با بیان اینکه در دولت یازدهم  معادل كل تاريخ گازرساني روستايي استان فارس عمليات گازرساني انجام شده است از آخرین وضعیت تکمیل پروژه‌های دولت تدبیر و امید در استان فارس خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۷ طرح از ۵۹ پروژه کاروان تدبیر و امید با اعتباري بالغ بر ۹۹۲ ميليارد تومان در حوزه‌های آب، راه، آبخيزداري، آموزشي، ورزشي، فرهنگي با شتاب فوق‌العاده در حال پيگيري است و هم اكنون در حدود ۵۷ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اميد است تا تيرماه ۹۶، طرح‌ها و پروژه‌های سفر دولت تدبير و اميد به اتمام  برسد.

پیشرفت ۵۰ درصدی آزادراه شیراز اصفهان

پروژه آزادراه شیراز اصفهان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور است. در حال حاضر حدود ۵۰ کیلومتر از این پروژه در قالب روسازی بتونی چهار خطه انجام می‌شود که این اتفاق برای نخستین بار در کشور روی خواهد داد.  بر اساس اعلام استانداری فارس پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۵ این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته باشد. به گفته محمدعلی افشانی، در حال حاضر بيش از هفتصد ماشین سنگین در جبهه‌های مختلف در حال کار هستند و پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت يا دهه فجر  سال ۹۶ به  اتمام برسد.  وی در ادامه گفت: با تزریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برگزاری جلسات متعدد با معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی روند اجرای پروژه سرعت فوق‌العاده‌ای گرفت.

بزرگراه شیراز –بوشهر و شیراز- اهواز

یکی از پرحادثه‌خیزترین جاده‌ها مسیر شیراز- اهواز (تنگ ابوالحیات) است که  با احداث بزرگراه شیراز –بوشهر و شیراز - اهواز، جان هزاران انسان نجات می‌یابد و دوازده میليون جمعیت  که در مسير بزرگراه قرار دارند از مزایای آن منتفع  خواهند شد. از سویی دیگر با تکمیل این بزرگراه مرکزیت فارس به عنوان مرکز جنوب کشور احیا خواهد شد.

سید محمد علی افشانی، با بیان این مطلب گفت: با نشست‌های متعدد و متقاعد کردن سردار اعلایی فرمانده قرارگاه و دکتر آخوندی و نشست با استانداران خوزستان – بوشهر کار بزرگراه شروع  شد  و پیش‌بینی می‌شود این بزرگراه تا هفته دولت در سال ۹۶ تمام شود. در حال حاضر به گفته افشانی، عمليات هر دو تونل  بزرگراه شیراز –بوشهر و شیراز – اهواز آغاز و يكي از تونل‌ها با پيشرفت ۲۷۰ كيلومتری در مراحل نهايي است.

 آبیاری نوین و تحت فشار ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

وی با اشاره به مشکلات تامین آب در استان فارس گفت: با برگزاری جلسات با وزیر جهاد کشاورزی، آبیاری نوین و تحت فشار ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در دستور کار قرار گرفت. افشانی در ادامه گفت: در اواخر سال ۹۴، ده هزار هکتار در قالب ویدیو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور و در تیرماه ۹۵، ۴ هزار هکتار در سفر آقای دکتر جهانگیری به استان افتتاح و ۲۶ هزار  هکتار اراضی باقی‌مانده تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تاسیس مرکز مغز و اعصاب پروفسور سمیعی

استاندار فارس همچنین از امضای تفاهم‌نامه سه جانبه تاسیس مرکز مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در فارس خبر داد و گفت: مقرر شد مرکزی با استانداردهای بین‌المللی در مرکز استان تاسیس شود. به گفته وی در حال حاضر زمین توسط شورا و شهرداری مشخص و به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

بیمارستان نمازی شماره ۲ با ۱۴۰۰ تخت

افشانی در ادامه با بیان اینکه ساخت بیمارستان نمازی شماره ۲ با ۱۴۰۰ تخت یکی از اقدام‌های مهم دولت یازدهم در استان فارس بوده است گفت: در بلوار حسین الهاشمی ۴۰ هکتار زمین با همکاری شهردار برای  ساخت این بیمارستان اختصاص داده شد.

به گفته او بعد از کلنگ‌زنی در این بیمارستان توسط وزیر بهداشت، مجوز ساخت دو بیمارستان در جنوب شهر و منطقه سعديه که از مناطق كم‌برخوردار هستند نیز در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر در مرحله جایابی  زمین است.

بهره‌برداری از هفت طرح آبرساني روستايي

همچنین به گفته وی بهره‌برداری از هفت طرح آبرساني روستايي نیز از دیگر طرح‌های به ثمر رسیده در این استان است. بر اساس اظهارات استاندار فارس با بهره‌برداری از این هفت طرح ۲۴ روستا با جمعيتي بالغ بر ۱۶ هزارو ۲۰۵ نفر از آن برخوردار می‌شوند. از سویی دیگر عملیات اجرایی آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان نیز از دیگر اقداماتی است که استاندار فارس از آن خبر داده است.  افشانی در این باره گفت: به منظور اجرای پروژه انتقال آب به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر و روستاهای مسیر، خط انتقالی به طول ۴۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد. همچنین به گفته او کلنگ آغاز عملیات آبرسانی هفت شهر و یک هزار روستا با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان فارس به زمین زده شد.

افتتاح پتروشيمي شهداي مرودشت

از سویی دیگر افتتاح پتروشيمي شهداي مرودشت نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که استاندار فارس از آن خبر داده است. به گفته وی این طرح در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون یورو و ۴ هزار میلیارد ریال اجرا و توسط معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیده است. بر اساس اظهارات استاندار فارس این طرح برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و چهار تا پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

اتصال مترو و قطار شهری شیراز به صدرا

استاندار فارس از دستور تامین اعتبار برای اتصال مترو و قطار شهری شیراز به صدرا و همچنین تکمیل ورزشگاه میانرود خبر داد و گفت:  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دستور تامین و تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتصال شهر صدرا به مترو و قطار شهری شیراز و همچنین تکمیل ورزشگاه میانرود که ۲۰ سال از عملیات اجرایی آن سپری می‌شود را داد. به گفته وی قرار است برای این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یابد.

تحول بنيادي در گازرساني

از سال ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۶۰۴ روستا در استان فارس گازرسانی شده بود كه اين رقم تاكنون به هزار و ۱۷۰ روستا رسيده است و نشان‌دهنده اين است كه در طول سه سال گذشته معادل كل تاريخ گازرساني روستايي استان فارس عمليات گازرساني انجام شده است. استاندار فارس در این باره گفت: گازرساني به ۵۶۶ روستا انجام شده است و كار گازرساني به ۵۵۰ روستا با پيشرفت فيزيكي ۷۰ تا ۹۵ درصد نيز در دست انجام است.  به گفته وی از مجموع ۱۰۴ شهر استان، از سال ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۶۴ شهر در استان فارس گازرسانی شده بود كه اين رقم تاكنون به ۸۶ شهر رسيده است.

محمدعلی افشانی با اشاره به مشکلات گازرسانی به این مناطق به دلیل بُعد مسافت، صعب‌العبور بودن و هزينه گازرساني سنگين گفت: گازرساني به ۲۲ شهر  انجام شده است و كار گازرساني به ۹ شهر در حال انجام و بقيه نيز در دست اقدام است.

وی در ادامه گفت: از مجموع ۶۸۴۴ صنعت در استان، از سال ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۲۳۰۰ صنعت در استان فارس گازرسانی شده بود كه اين رقم تاكنون به ۵۶۷۱ صنعت رسيده است. همچنین به گفته وی گازرساني ۱۲۶ صنعت توسط پيمانكار در حال اجرا و گازرساني ۴۱۶ صنعت در دست اقدام است.

افتتاح یک هزار و ۴۵۶ پروژه به مناسبت هفته دولت سال ۹۴

همچنین به گفته استاندار فارس، هزار و ۴۵۶ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان در استان فارس به مناسبت هفته دولت در سال ۹۴ افتتاح شد که بخشی از آن مربوط به پروژه‌های دریافت تسهیلات و مسکن بوده است.

افتتاح یک هزار و ۲۰۰ پروژه در دهه فجر سال ۹۴

محمد علی افشانی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال ۹۴ در فارس به بهره‌برداری رسید گفت: این پروژه‌ها متعلق به حوزه‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی، حمل‌ونقل، عمران شهری و روستایی، سدسازی و انرژی و با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمانم عمرانی بوده است.

وی در این باره با اشاره به شرایط حاکم بر بودجه درآمدی و انقباضی دولت در سال ۹۴ گفت: اگر این میزان اعتبار یاد شده را با ۱۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ارزش ریالی ناشی از افتتاح یک هزار و ۴۵۶ پروژه عمرانی در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سال ۹۴ که در حوزه‌های گوناگون این استان به بهره‌برداری رسید، اضافه کنیم به خدمتگزاری توام با احساس مسئولیت مدیر ارشد دولت تدبیر و امید  در راستای آبادانی هرچه بیشتر استان بیشتر پی خواهیم برد.

بهره‌برداری از ۹۲۸  پروژه در هفته دولت سال ۹۵

همچنین ۹۲۸  پروژه عمرانی و تولیدی به ارزش ۱۳هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در هفته دولت در سال  ۹۵ در فارس به بهره‌برداری رسیده است. بر اساس اظهارات استاندار فارس این پروژه‌ها متعلق به حوزه‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، حمل‌ونقل، عمران شهری و روستایی و انرژی است.

بهره‌برداری از یک هزار و ۵۳۷ طرح در دهه فجر سال ۹۵

از سویی دیگر يك هزار و ۵۳۷ پروژه با اعتباري بالغ بر ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد  در حوزه‌های مختلف آبفای شهری و روستایی، حمل‌ونقل، خدماتی، رفاهی، گازرسانی شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آموزشی و فرهنگی و ورزشی، گردشگری، برق و انرژی، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، کارآفرینی و تولید و مسکن شهری و روستایی در ده فجر سال ۹۵ در استان  فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

آخرین وضعیت تکمیل پروژه‌های دولت یازدهم در استان فارس

در حال حاضر به گفته استاندار فارس ۴۷ طرح از ۵۹ پروژه کاروان تدبیر و امید با اعتباري بالغ بر ۹۹۲ ميليارد تومان در حوزه‌های آب، راه، آبخيزداري، آموزشي، ورزشي، فرهنگي با شتاب فوق‌العاده در حال پيگيري است و هم اكنون در حدود ۵۷ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اميد است تا پايان سال مالي (تيرماه۹۶)، طرح‌ها و پروژه‌های سفر دولت تدبير و اميد به اتمام  برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار