کد خبر: ۳۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی رادمنش، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری گفت: استان یزد به عنوان کمیته « هویت کودک ایرانی»شناخته شد.

 

وی افزود: فارس و قزوین و کرمانشاه به عنوان استان های شریک کار ما هستند ولی تمام استان ها از بخش نامه ایرانی اسلامی پیگیری می شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: هویت مجموعه فرهنگ و بینش و گرایش ها و اعمالی که انجام می دهیم، است و آن را در مجموع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سه قسمت تقسیم شده است .

 

رادمنش تصریح کرد: هویت در ۲ بخش فردی و اجتماعی است ولی در تقسیم بندی آموزش و پرورش به اسلامی، ملی و متجددانه تقسیم شده است که ابزارهای نوین در آن نیز شناخته شده است.

 

وی ادامه داد: در اسلامی، مهدویت و انتظار، امر به معروف و نهی از منکر و ولایت فقیه و حجاب به کار برده می شود و از پیش دبستانی نیز شروع می شود.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در بحث هویت ملی نیز در فکر این هستیم که فرهنگ  بومی و محلی خود را گسترش دهیم و بحث مهم در آن نیز وحدت ملی است که فرزندان ما باید روی رهبری، مذهب و هویت ملی خود تاکید کنیم.

 

رادمنش بیان کرد: ما باید هویت های ملی و اسلامی را در آغاز جدی بگیریم تا بتوانیم در هویت متجددانه جدی باشیم و آن را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 

وی افزود: ما سرزمینی به نام ایران زندگی می کنیم و در واحد پیش دبستانی نیز واحدی به نام « من یک زمین دارم» که بر روی ایرانی بوده آن نیز تاکید دارد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: انتقال میراث فرهنگی صحیح به نسل آینده مهمترین برنامه ما در استان و آموزش و پرورش است.

 

رادمنش تصریح کرد: مساله اهمیت سرود ملی و پرچم نیز مساله ای دیگر برای ما است که برای آمیختن اسلام و ایران و کشوری به نام جمهوری اسلامی مهم است و ما نیز برای آن اهمیت ویژه ای قائلیم و سعی داریم در این طرح بر روی آن تاکید کنیم.

 

وی افزود: اولین پله هویت ملی بعد از تولد بر اساس زبان و ادبیات مادر است که پس از آن جامعه، آموزش و پرورش، دولت و عوامل القایی بر روی هویت ملی فرد تاثیر دارد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: در هویت اسلامی  اولین اقدام ما همایش « دردانه حسین» بود که در امامزاده  سید جعفر محمد (ع) برگزار شد و از کارهای آن نیز در زمان تولد حضرت زهرا(س) رایحه نوروز را با رایحه معنوی همراه خواهیم کرد و پس از آن نیز « همای رحمت» داریم.

 

رادمنش بیان کرد: برگزاری یلدار ماندگار، قصه گویی زیر گنبد کبود با رویکرد بومی محلی با حضور 130 قصه گو با انتخاب 19 نفر برگزیده، نقاشی همگانی دهه فجر، آواها و نغمه های محلی یزدی، دکلمه خوانی، جشنواره غذایی محلی از جمله برنامه های ما در این طرح است که بسیار در هویت ملی ما اثر گذار است.

 

وی افزود: شعار یزد « قنات، قنوت و قناعت» است که ما تلاش داشته ایم که این شعار را با شعار دین و هویت اسلامی ربط داده ایم و به نحوی برای این هویت ملی و اسلامی تلاش کرده ایم.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مجزا کردن آموزش از پرورش خطایی بوده است که امروز باید آن را درست کنیم که اگر هویت ملی و اسلامی را بتوانیم احیا کنیم می توانیم به خوبی این امر را نهادینه کنیم.

شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار