مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس گفت: آب مورد نیاز شهرستان لامرد از سد کوثر در فاصله 750 کیلومتری تامین می‌شود، این خط را بزرگ‌ترین خط انتقال نامید و گفت: این خط انتقال از چهار استان عبور می‌کند تا به لامرد برسد که در جای خود گرانترین آب محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۷۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 06 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:وی با ابراز نگرانی از کاهش بارندگی‌ها، اعتقاد دارد که مردم فارس خصوصا نواحی جنوبی این استان، تابستان سختی را پیش‌رو خواهند داشت.
 
محمدعلی قلندری دوشنبه 18 بهمن و در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی شهرستان لامرد، افزود: تغییر اقلیم، ارزان بودن آب برای مصرف کننده، افزایش گرما، خشکسالی‌، بی‌توجهی به صرفه‌جویی، بهره‌برداری بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و آلودگی آب از مهمترین چالش‌هایی است که منابع آب را تهدید می‌کند.

وی افزود: امسال استان فارس 188 میلی متر و لامرد 54 میلی متر بارندگی را شاهد بوده که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 61.4 درصدی بارندگی در فارس و 72 درصدی در لامرد هستیم.

قلندری همچنین با بیان اینکه 16 طرح به ارزش 410 میلیارد ریال در 12 شهر استان فارس در ایام‌الله دهه فجر آماده بهره‌برداری شد، گفت: در شهرستان لامرد حفر چهار حلقه چاه، احداث دو باب مخزن و خط انتقال آب و برق به بهره‌برداری رسید که با اجرای این طرح‌ها آب مورد نیاز بیش از 3000 خانوار تامین می‌شود.

وی با یادآوری اینکه آب مورد نیاز شهرستان لامرد از سد کوثر در فاصله 750 کیلومتری تامین می‌شود، این خط را بزرگ‌ترین خط انتقال نامید و گفت: این خط انتقال از چهار استان عبور می‌کند تا به لامرد برسد که در جای خود گرانترین آب محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت  آبفا استان فارس با تاکید بر لزوم اجرای طرح فاضلاب شهر لامرد گفت: مطالعات طرح فاضلاب لامرد انجام شده و آن را در بسته‌هایی به سرمایه‌گذاران ارائه دادیم؛ این طرح شامل ۲۱۰ کیلومتر شبکه و ۵ کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت ۷۵۰۰ مترکعب در شبانه‌روز است.

قلندری معتقد است اجرای این طرح نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار