رئیس سازمان امور عشایری ایران
رئیس سازمان امور عشایری ایران مهمترین نگرانی در خصوص عشایر را تاثیرپذیری این قشر از تکنولوژی و افزایش مهاجرت آنها به شهرها عنوان کرد و گفت: مسئولان باید نگران این موضوع باشند.
کد خبر: ۳۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 21 May 2015
به گزارش مهر ، کرمعلی قندالی در مراسم افتتاح همایش مدیران امور عشایری کشور در سرعین افزود: نگرانی های مسئولان باید این باشد که عشایر تولید کننده و بی توقع با تاثیر پذیری از رنگ و ظواهر و تکنولوژی کنونی حضور خود را در طبیعت و کوهها برای تولید کمتر کرده و با مهاجرت به شهرها به جمع جمعیت رفاه طلب پیوند یابند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کل اعتبارات امور عشایری در سطح ملی و استانی به ۲۰۰ میلیارد تومان هم نرسید، ادامه داد: این هشداری است که باید با تامین اعتبارات عمرانی و زیر بنایی برای رفاه حال این قشر تولیدگر اما کم توقع جدید کنیم تا این قشر از رنگ و ظواهر مادی و تکنولوژی تاثیر پذیری نداشته باشند.

رئیس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به رقم ۲۵ درصدی تولیدات ملی عشایر در سطح کشور اضافه کرد: ۲۸ درصد دام سنگین در اختیار عشایر بوده که در اراضی به مساحت ۶۰۰ هزار هکتار به صورت مستقل اقدام به تولید علوفه و تعلیف احشام می کنند.

وی با بیان اینکه عشایر شاهسون، بختیاری و قشقائی با طوایف و شاخه های خود در هشت هزار و ۵۰۰ نقطه کشور استقرار دارند، یادآور شد:  توجه جدی به این قشر می تواند موجبات خود کفایی کشور را در زمینه تولید لبنیات وگوشت قرمز فراهم کند و این جز با ایجاد توازن منطقه ای به منظور برقراری تعادل عملی نمی شود.

قندالی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان به جامعه عشایری نباید به صورت صدقه ای و ترحم آمیز باشد، عنوان کرد: بلکه یک نگاه حمایتی و توام با توسعه ای نیاز است.

وی همچنین از آمادگی کامل سازمان امور عشایری ایران برای ساماندهی اسکان عشایر داوطلب کوچنده خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار