معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد خسارت ناشی از حوادث طبیعی در بخش های مختلف کشاورزی این استان در سال زراعی جاری تاکنون را یکهزار و 890 میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 21 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سید حسن مکی گفت: از مجموع خسارت وارده شده 12 میلیارد و 140 میلیون تومان آن مربوط به سالجاری است که در دو ماهه اول حادث شد.

وی میزان خسارت وارده از طوفان در بخش زراعت، باغبانی، دام و تاسیسات منابع آبی درسالجاری را 11 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار کرد: همچنین سیل در بخش های یاد شده 342 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: همچنین آتش سوزی 86 میلیون تومان در بخشهای مورد اشاره خسارت زد.

سطح کل زمین های کشاورزی قابل کشت در استان یزد 170 هزار هکتار است که در 129 هزار و 112هکتار یعنی معادل 75 درصد آن محصول کشت می شود که این رقم 83 صدم درصد کل اراضی کشاورزی کشور را شامل می شود.

از این میزان 39.4 درصد را اراضی زارعی، 59.7 درصد را اراضی باغی و کمتر از یک درصد را گلخانه ها تشکیل می دهند.

در سال زراعی گذشته یک میلیون و 227 هزار و 778 تن انواع محصولات کشاورزی برداشت شد که بیش از 1.2 درصد کل تولید کشور را شامل می شود.

بخش کشاورزی استان یزد 97 هزار بهره بردار دارد.

استان یزد در تولید محصولات گلخانه ای، بلدرچین، روناس و گوشت مرغ رتبه اول کشور، در تولید پسته و زعفران رتبه سوم، انار رتبه چهارم و بادام مقام پنجم کشور را در اختیار خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار