استان دارای 1155 کیلومتر راه نیمه‌تمام شامل بزرگراه، اصلی و روستایی است که برای تکمیل آنها به 8350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۳۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 21 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی یزد گفت: در حال حاضر اداره كل راه و شهرسازی استان یزد 645كیلومتر راه بزرگراهی و 627كیلومتر راه اصلی و 845كیلومتر راه فرعی و 2169كیلومتر راه روستایی را تحت پوشش نگهداری دارد که 1267كیلومتر از این راه‌ها شریانی است .

محسن صادقیان گفت: استان دارای 905‌كیلومتر راه بزرگراهی در دست ساخت است كه از این میزان 285كیلومتر ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

صادقیان در تکمیل سخنانش گفت :اكنون440‌كیلومتر راه اصلی در استان در دست ساخت است كه از این میزان 75‌كیلومتر ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده و 620‌کیلومتر بزرگراه در استان هنوز به بهره‌برداری نرسیده و مابقی این راه‌ها در حال ساخت است که برای تكمیل این طرح‌ها به اعتباری بالغ بر 6‌هزار میلیارد ریال نیاز است.

صادقیان با اشاره به 365 کیلومتر از راه‌های اصلی استان که هنوز هنوز تکمیل نشده است گفت: اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیون ریال نیاز است تا این راه ها تکمیل شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در مورد راه های استانی گفت: 430كیلومتر راه روستایی نیز در استان در دست ساخت و بهسازی است كه تا شهریور سال‌93 حدود 260كیلومتر آن ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.
واز مجموع راه‌های روستایی استان 170 کیلومتر هنوز به بهره‌برداری نرسیده و برای تکمیل این راه‌ها نیز بیش از 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی ادامه داد: در سال 1393، 400 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و 680 میلیارد ریال اعتبار ملی یعنی در مجموع 1080 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه‌های استان اختصاص یافته است.
این مسئول افزود: از این اعتبار اختصاص یافته تاکنون 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 520 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ابلاغ و هزینه شده است.

وی در پایان گفت:ساخت بزرگراه یزد- بافق و بزرگراه یزد- طبس و بزرگراه یزد- شیراز و یزد - خاتم رابه عنوان مهم‌ترین طرح‌های بزرگراهی و راه ابركوه- مروست و راه بهاباد- دربند -نایبند و راه ابركوه- جرقوییه و راه ابركوه- صفا شهر و محور بافق- زرند مهم‌ترین راه‌های اصلی در دست ساخت ؛ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی یزداست .


باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار