کد خبر: ۳۷۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 09 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مراسم تجليل از جانبازان نخاعي استان يزد و همسران آنان و همچنين شهدا و جانبازان انقلاب اسلامي اين استان با حضور نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي در اين مراسم اظهار داشت: استان يزد از ديرباز مهد پرورش انسان‌هاي بزرگي بوده که براي ارشاد جامعه و تقويت دين و اخلاق از هيچ کوششي دريغ نکرده‌اند و چهره‌هايي همچون آيت‌الله صدوقي، آيت‌الله خاتمي و ... هرگز از ذهن مردم پاک نخواهند شد زيرا آنها از مبارزان خط مقدم دوران انقلاب اسلامي بودند.
نماينده ولي فقيه در بنياد با اشاره به شناخت خود از استان يزد بيان کرد: يزد استان دارالعباده، دارالعلم و دارالايمان است و اين ويژگي در ميان مردان و زنان ايثارگر اين ديار به خوبي قابل مشاهده است.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اينکه از يزد مردان بسياري در راه مبارزه با ظلم و ستم و در راه دفاع از کشور اسلامي جان خود را تقديم کرده يا به درجه جانبازي نائل آمدند، خاطرنشان کرد: همه ما بايد در خدمت جانبازان باشيم زيرا اينها به گفته خداوند در قرآن و پيامبر اکرم (ص) با ارزش‌ترين انسان‌ها هستند و درجات بالايي نزد خداوند متعال دارند.
وي با بيان اينکه 2231 جانباز نخاعي در کشور داريم، بيان کرد: مسئله توجه به جانبازان نخاعي مربوط به 10 روز قبل نيست و از يک سال و نيم تا دو سال قبل اين بحث را شروع کرديم ضمن اينکه از ابتداي فعاليت در بنياد، تأکيد کردم که در قانون نياز به بازنگري داريم و قانون فعلي 35 سال قبل تدوين شده و در شرايط فعلي نياز به قانون جديد داريم و در راستاي تدوين اين قانون هم اقدامات و هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي با اشاره به مشکلات مالي و بودجه‌اي افزود: فداکاري جانبازان و ايثارگران غير قابل جبران است و  نمي‌توانيم خدمات و سختي‌هاي جانبازان را جبران کنيم و در حال حاضر بالغ بر سه ميليون و 350 هزار نفر تحت پوشش بنياد هستند و در حالي که محدوديت‌هاي اقتصادي زيادي در بنياد وجود دارد بيش از سه هزار و 800 ميليارد تومان معوقات خانواده شهدا و ايثارگران پرداخت شده است و تنها معوقات سال 92 و 93 باقي مانده است که اميدواريم سال آينده اين معوقات هم پرداخت ‌شود.
سيدمحمد ميرمحمدي استاندار يزد نيز در اين مراسم اظهار داشت: خداوند همواره انسان‌هاي خوب را انتخاب مي‌كند و شما جانبازان و خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران منتخب خداوند متعال هستيد و امروز كسي نيست كه از نقش ارزنده ايثارگران، شهدا و خانواده‌هاي آنها غافل باشد و جامعه مرهون مجاهدت‌هاي آنها است.
وي از جانبازان و خانواده‌هاي شهدا به عنوان مروجان و منشأ ترويج اخلاق و معنويت در جامعه ياد كرد و افزود: اين قشر همواره امانت‌داران شهدا هستند و در راه اعتلاي دين اسلام قدم برداشته‌اند.
اریا 
استاندار يزد خاطرنشان كرد: وجود جانبازان سبب تقويت اعتقاد به ارزش‌هاي ديني و ملي در مردم تقويت مي‌شود و اينها در واقع چراغ‌هاي روشنگر و راهنماي جامعه براي رسيدن به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند.
گفتني است، در اين مراسم با اهداي گل از جانبازان قطع نخاعي، خانواده معظم شهداي انقلاب اسلامي، جانبازان انقلاب اسلامي و همسران جانباز قطع نخاعي تجليل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار