کد خبر: ۳۷۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 09 February 2017
به گزارش تابناک یزد،با حضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، فرماندار و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان نمایشگاه خوشنویسی "یوم الدین" در نگارخانه آفرینش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گشایش یافت.

علی غیاثی ندوشن در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ضمن تقدیر از هنرمندان خوشنویس استان گفت:خوشنویسی هنر اخلاق، صداقت و هنری مبنتی بر ارزشهای دینی است و  به دلیل اینکه ریشه در فرهنگ، ادبیات و شخصیت بشری دارد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
در ادامه فرماندار شهرستان ضمن تشکر از برپا کنندگان این نمایشگاه گفت: در شهرستان مهریز هنرمندان برجسته ای در زمینه خوشنویسی وجود دارد که امید است با حمایت بیشتر شاهد موفقیت بیشتر این عزیزان باشیم.
شیخ ناصر دهقانی زاده مسئول دفتر امام جمعه شهرستان هم در سخنانی بر اهمیت هنر دینی و قرآنی تاکید کرد و برگزاری نمایشگاههای از این دست را در جهت ارتقای هنر دینی  موثر دانست.
 فاطمه زارع زاده و محمد رضا غنیمت از اساتید  برجسته شهرستان مهریز  توضیح مختصری را در رابطه با آثار به بازدیدکنندگان ارائه دادند.
در این نمایشگاه ٦٠ اثر برگزیده ا آثار رسیده به دبیرخانه  جشنواره استانی خوشنویسی "یوم الدین "با موضوع آیات قرآنی و اشعار مرتبط با معاد به در معرض دید علاقه مندان به هنر قرار گرفته و به مدت یک هفته برپا خواهد بود.
باپایان یافتن مهلت ارسال اثر به  جشنواره خوشنویسی "یوم الدین" در مهریز تعداد ١٣٥ اثر در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث   به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری آثار ٦ هنرمند خوشنویس حائز رتبه برتر و ٦ نفر  شایسته تقدیر شناخته شدند.
مراسم  اختتامیه جشنواره یوم الدین  و معرفی برگزیدگان  در٢١  بهمن ماه  در محل مهدیه یزد همزمان با سایر برنامه های هفته  فرهنگی قران و عترت استان برگزار خواهد شد و به  به برگزیدگان جوایزی نفیسی اهداء خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار