با نزدیک شدن 10 خرداد زمان مقرر تقویم کوچ، عشایر استان باروبندیل خود را از قشلاق های به مقصد ییلاق های استان می بندند. در آستانه کوچ عشایر استان، همایش مدیران امور عشایری کشور با هدف بررسی مشکلات عشایر استان های مختلف کشور در شهر توریستی سرعین استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 21 May 2015

با نزدیک شدن 10 خرداد زمان مقرر تقویم کوچ، عشایر استان باروبندیل خود را از قشلاق های به مقصد ییلاق های استان می بندند.

به گزارش تابناک، عشایر استان اردبیل سومین ایل بزرگ کشور می باشد و این یک باور دیرین و حقیقی است که عشایر تنها تولید کننده نیست بلکه یک قشر فرهنگ ساز در زندگی مختص به عشایر هستند.

در آستانه کوچ عشایر استان، همایش مدیران امور عشایری کشور با هدف بررسی مشکلات عشایر استان های مختلف کشور در شهر توریستی سرعین استان اردبیل برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این همایش گفت: هر آلاچیق عشایر یک کارگاه تولیدی است و تولیدات آن جزو تولیدات ارگانیک و سالم است که در بستر و مهد طبیعت الهی بوجود می آید.

طاهر شریفی اظهار کرد: در این استان 160 هزار تن تولیدات کشاورزی مختص جامعه عشایر شاهسون است که باید در کنار حفظ این فرهنگ اصیل روز به روز سطح تولیدات را افزایش دهیم.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری اردبیل با اشاره به ضرورت وجود آرامش فکری مردم گفت: همه باید برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و پاک تلاش کنیم و این مهم در تولیدات عشایر که پاک و سالم هستند و رقیب هم ندارند در واقع به جنگ تولیدات شیمیایی برخاسته اند نماد عینی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار