رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیرین مدرسه‌ساز با خلوص نیت و اراده ارزشی خود می‌توانند زمینه‌ساز یک تحول بزرگ در جامعه باشند.
کد خبر: ۳۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 21 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی چمران صبح امروز در هفدهمین جشنوراه خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل با اشاره به روند زندگی شهید چمران و مهاجرت وی از آمریکا به لبنان اظهار کرد: شهید چمران بعد از اینکه 14 سال در شرایطی متفاوت در کشور امریکا زندگی کرد و خدماتی را در بزرگترین مرکز تاسیسات ناسا در کنار فعالیت علمی و تحقیقاتی انجام داد به یکباره همه این شرایط مطلوب را کنار گذاشت تا به خاورمیانه و لبنان آمده و در محروم‌ترین نقطه کشور لبنان به تدریس و مبارزات خود ادامه دهد.

وی تحصیلات در رشته فیزیک هسته‌ای و پلاسما شهید چمران را یادآور شد و گفت: شاید به تعداد انگشتان دست افرادی بودند که جایگاه او را داشته و تز و صحبت‌های او را می‌فهمیدند اما این چهره سرشناس علمی دنیا همه چیز خود را در آمریکا رها کرده و به لبنان آمد تا در مبارزات و حرکت‌های مردمی حضور پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: در بیروت نیز در خطرناک‌ترین نقطه مدیریت یک مدرسه خیری را برعهده گرفت که در آن یتیمان شیعه تحصیل می‌کردند و خیرین هزینه‌های تحصیل آنها را پرداخت می‌کردند که شهید چمران به رغم شرایط حساس این منطقه و حملات مکرر رژیم صهیونیستی در این منطقه ماند تا در خدمت محرومان و جبهه مقاومت اسلامی باشد.

چمران این مدرسه خیرساز را آغاز مقاومت اسلامی به شکل عملی در مقابله با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و یادآور شد: نقطه‌ای که در آن مقطع بنا گذاشته شد امروز منجر به شکل‌گیری حزب‌الله و توسعه مقاومت اسلامی شده که دشمنان از آن واهمه دارند چرا که این مقاومت حیثیت استکبار را به مخاطره انداخته است.

این مسئول ادامه داد: این مدرسه که بنای آن را خیرین گذاشته‌اند امروز سربازانی را تحویل لبنان داده که لحظه‌ای از مبارزه با رژیم صهیونیستی غافل نیستند و در جبهه مقاومت دشمن را به نقطه استیصال کشانده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حرکت بیدار‌بخش در قالب بیداری اسلامی شکل ادامه پیدا کرده و امروز به جان دشمنان ترس و واهمه انداخته است که انتظار می‌رود در قالب حرکت‌های ثمربخش این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

چمران یادآور شد: حرکت خیرین مدرسه‌ساز را نباید تنها در یک زمینه محدود همچون تحصیل و درس خواند دانش‌آموزان در کلاس درس به حساب آوریم بلکه خیرین در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنند تا نمود حرکتی، زیربنایی و ارزشمند را در توسعه علم و فراگیری دانش به کار ببندند.

وی عنوان کرد:‌ این حرکت خیرین می‌تواند تحولات شگرفی را با تربیت نسل ارزش‌مدار به وجود آورد که قطعا همه ما باید این ظرفیت را قدر بدانیم و نسبت به ایجاد امیدواری در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر تهران در پایان سخنان خود گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند ما با امیدواری به توان داخلی می‌توانیم حرکتی ماندگار انجام دهیم و با مقاومت خود دشمن را به نقطه عجز و ناتوانی کشیده و قدرت و صلابتمان را نشان دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار