جانبازان لایق بیشترین احترام اجتماعی هستند
اجرای دقیق قوانین و مصوبات حمایتی از جمله تمهیدات ویژه برای پرداخت وام مسکن به جانبازانی که از این تسهیلات استفاده نکرده اند، بهسازی امکانات شهری و مناسب سازی معابر عمومی برای استفاده جانبازانی که مشکلات حرکتی دارند باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 23 May 2015

بیش از 26 سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما این جنگ هنوز برای جانبازان تمام نشده است. آنها هر روز با آلام جنگ زندگی می کنند و تحمل درد و رنج ناشی از جراحت های جنگ به بخشی از زندگی روزمره شان تبدیل شده است.

برای عموم ملت ایران، دوران جنگ تحمیلی بخشی از تاریخ پرافتخار کشورشان محسوب می شود، اما ایثارگران و خانواده هایشان که خالقان این افتخار بوده اند ، بهتر از هر کسی می دانند این ارزش و افتخار آسان به دست نیامده است.

جانبازان انسانهای فداکاری هستند که با تاسي از علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در جبهه هاي حق عليه باطل، بخشي از عضو خويش را در راه اسلام، انقلاب و دفاع از كشور تقدیم انقلاب كردند. بدون شک این قشر ارزشمند به عنوان الگوهای مکتب عشق و صبر و ايثار گري لایق بیشترین تقدیر و احترام اجتماعی هستند.

بنابراين شایسته است که حمايت از جانبازان و رسيدگي به وضعیت رفاهی آن ها در دستور كار دستگاههاي مختلف قرارگيرد و این خدمات هر اندازه هم که بیشتر باشد، در برابر تحمل یک لحظه درد جانبازی ارزش قابلی ندارند و صرفا از بابت قدرشناسی عمومی از فرزندان فداکار این سرزمین ارائه می شوند.

انتظار می رود اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنان با رصد دائمی احوالات جانبازان عزیز به ویژه در روستاها و مناطق دور افتاده، از آخرین وضعیت آنها اطلاع کامل داشته باشد و با اجراي دقيق و مستمر طرح پايش سلامت جانبازان ، کیفیت خدمات درمانی و رفاهی ارائه شده به این عزیزان را ارتقاء دهد.

توسعه پوشش خدمات بیمه تکمیلی و حمایت بیشتر برای تهیه داروهای کمیاب و گرانقیمت، یکسان نگری به تمامی جانبازان در چارچوب قانون و اطلاع رسانی دقیق از خدمات قابل ارائه به این قشر ارزشمند باید مورد توجه دائمی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

همچنین شایسته است شرایطی فراهم شود که جانبازان اعصاب و روان برای اعزام به تورهای زیارتی و تفریحی در الویت باشند و همه جانبازان بتوانند از اماکن اقامتی پیش بینی شده برای انجام این سفرها استفاده کنند.

در عین حال اجرای دقیق قوانین و مصوبات حمایتی از جمله تمهیدات ویژه برای پرداخت وام مسکن به جانبازانی که از این تسهیلات استفاده نکرده اند، بهسازی امکانات شهری و مناسب سازی معابر عمومی برای استفاده جانبازانی که مشکلات حرکتی دارند و جمع آوري خاطرات و مستندسازی زندگی آنها از جمله مواردی است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار