در مراسم با شکوه نماز جمعه سراسر قزوین مطرح شد
ائمه جمعه سراسر استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اعتراض خود را نسبت به سخنرانی اخیر زیباکلام در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) این استان اعلام کردند.
کد خبر: ۳۸۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ائمه جمعه سراسر استان قزوین. در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اعتراض خود را نسبت به سخنرانی اخیر زیباکلام در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) این استان اعلام کردند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد النبی(ص) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری کنسرت مبتذل و صرف بودجه برای این موضوع و برگزاری مراسم سخنرانی یک فرد ساده‌لوح و در عین حال ترسو در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که موجب ایجاد آشوب، نفاق و اختلاف در جامعه می‌شود، نیاز مردم و جامعه نیست.

امام جمعه قزوین گفت: وظیفه و رسالت دولت حمایت از زورگویان و میدان دادن به آن‌ها نیست بلکه وظیفه و رسالت دولت عمل به رسالت‌های خود بوده که در قانون اساسی ذکر شده است.

* خطبه‌های نماز جمعه تاکستان

آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تاکستان هم با انتقاد شدید به جریانات اخیر دانشگاه بین‌المللی استان قزوین اضافه کرد: زیباکلام برای اختلاف آمده بود و در این مراسم سخنرانی فقط حرف باطل زد.

وی با خطاب به موضع‌گیری‌های زیباکلام در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین افزود: زیباکلام در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک روز هم حضور نداشته است، پس حق هیچ‌گونه اظهارنظری ندارد.

* خطبه‌های نماز جمعه آبگرم

حجت‌الاسلام علی صالحی هم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبگرم با اشاره به نفوذ فتنه‌گران در جامعه اظهار داشت: نفوذ فتنه‌گران در دانشگاه در قالب اساتید صورت می‌گیرد که باید با تدابیری درست و هوشمندانه جلوی آنان را گرفت.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر زیباکلام در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین ادامه داد: برخی از مسؤولان چرا باید اجازه دهند تا نفوذی‌ها در دانشگاه‌ها در قالب اساتید سخنرانی کنند؛ زیباکلام در دانشگاه به مقدسات توهین کرد.

* خطبه‌های نماز جمعه الوند

حجت‌الاسلام علی طهماسبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر الوند یادآور شد: کسی که امام راحل و راه ایشان را قبول دارد، باید در مسیر انقلاب و اسلام حرکت کرده و حافظ آرمان‌های امام و رهبری باشد.

وی با اشاره به کلام زیبای امام راحل که فرمود، آمریکا شیطان بزرگ است، افزود: امروز کسی نمی‌تواند بین مردم و ولایت اختلاف بیندازد چراکه ملت ایران حامی ولی فقیه بوده و در مسیر اهداف امام و رهبری گام برمی‌دارند و در این میان هیچ فردی نباید خلاف سخنان ولی فقیه حرف بزند.

امام جمعه الوند با انتقاد شدید از سخنان زیبا کلام در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: از مسؤولان درخواست می‌شود با تدابیری درست و مهم با این‌گونه سخنرانی‌ها مقابله کرده و نگذارند دشمن همچون موریانه به انقلاب رخنه کند.

طهماسبی یادآور شد: فتنه، خط قرمز نظام اسلامی است و مسؤولان باید آن را حفظ کنند نه اینکه از فتنه‌گران و حامیان فتنه حمایت کنند.

* خطبه‌های نماز جمعه آبیک

حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی هم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک که در مسجد ولیصعر(عج) برگزار شد، با اشاره به ایام پایانی دوره دولت تصریح کرد: دولت مجدد موجی از وعده‌ها را شروع کرده در حالی که مردم در ایام پایانی دوره دولت انتظار دارند دولت از اقدامات و برنامه‌های انجام شده خبر دهد نه اینکه کارها و اقداماتی که می‌خواهد در آینده انجام دهد را بیان کند.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 فتنه‌گران به عاشورا اهانت کردند و عزاداران حسینی سنگ پرتاب کرده و به امام خمینی(ره) توهین کردند، خون بی‌گناه 6 جوان را بر روی زمین ریختند و مساجد را آتش زدند، حالا ساز آشتی ملی می‌نوازند.

* خطبه‌های نماز جمعه بویین‌زهرا

حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بویین‌زهرا اظهار داشت: برخی در مجامع انتقاد کردند تا کی در منبرها از فتنه صحبت می‌شود؟ این درحالی است که در استان قزوین، مسؤولان از افراد معلوم‌الحال همچون زیباکلام دعوت کردند که برخلاف دستور دادستان بوده است.

امام جمعه موقت بویین‌زهرا با بیان اینکه فتنه 88 خط قرمز ماست، ادامه داد: مقام معظم رهبری برای توبه کردن فتنه‌گران خون دل می‌خورد، که می‌طلبد آحاد مردم جامعه و مسؤولان با تأسی از فرامین رهبری اجازه نفوذ دشمنان را در کشور نداده و با استقامت و قدرت در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار