استاندار يزد در ديدار با سفیر ویتنام:
استاندار یزد با اشاره به تراز تجاری فعلی ایران و ویتنام که زیر 400 میلیون دلار در سال است، گفت: این امر برای دو کشوری که از سابقه خوب انقلابی و مبارزاتی برخوردارند، مطلوب نیست و باید بتوانیم سطح مبادلات تجاری فی مابین را گسترش دهیم و به چند میلیارد دلار در سال برسانیم.
کد خبر: ۳۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 24 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "سید محمد میر محمدی " در ديدار با "تران ترونگ خان" سفیر ویتنام، از سفر وي به استان یزد و بازدید از کارخانه فولاد آلیاژی ابراز خرسندي و در خصوص ارتقاء سطح تبادلات تجاری و صنعتی بین یزد و ویتنام اظهار اميدواري كرد.

وی با بیان این امر که استان یزد از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه معادن، صنایع، گردشگری و مباحث فرهنگی برخوردار است، خاطرنشان كرد: دو کشور ایران و ویتنام در زمینه مبارزه با امپریالیسم، سابقه تاریخی خوبی دارند و همانگونه که ویتنام سال‌ها تحت ستم آمریکا برای حفظ استقلال خود می‌جنگید، ایران نیز به همین صورت در برابر آمریکا ایستادگی کرد و کشوری مستقل و بسیار با نفوذ در منطقه بر پایه نظام جمهوری اسلامی ایجاد كرد تا این انقلاب و پدیدآورندگان آن، الگویی برای بسیاری از ملت‌های مستضعف و تحت ظلم و ستم در جهان باشد.

میر محمدی افزود: ایران و ویتنام امروز در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستند و این دو کشور انقلابی می‌توانند با اراده محکم و استوار مسیر تعالی را بیش از پیش بپیمایند و همکاری فی مابین این کشورها به روند استقلال و نفی وابستگی آنها کمک می‌كند.

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با ذکر این نکته که ایران و ویتنام با جمعیت بالایی که دارند، می‌توانند بازار خوبی برای هم و به منظور تامین نیازهای یکدیگر باشند، تاکید کرد: همکاری‌های مشترک دو کشور می‌تواند زمینه توسعه مناسبات باشد و در استان یزد نیز علاوه بر فولاد آلیاژی، واحدهای صنعتی و معدنی بزرگی چون سنگ آهن بافق و صنایع جوار معدنی و معادنی چون چادرملو و صنایع ارفع و غدیر وجود دارد که می توان از آنها به عنوان بستر توسعه مناسبات نام برد.

وی افزود: توجه ما به توسعه صنایع الکترونیک که در استان است و همچنین در حوزه صنعت گردشگری نیز فرصت مناسبی است تا همکاری‌های فی مابین استان یزد و کشور ویتنام تقویت شود.

استاندار یزد با اشاره به تراز تجاری فعلی ایران و ویتنام که زیر 400 میلیون دلار در سال است، گفت: این امر برای دو کشوری که از سابقه خوب انقلابی و مبارزاتی برخوردارند، مطلوب نیست و باید بتوانیم سطح مبادلات تجاری فی مابین را گسترش دهیم و به چند میلیارد دلار درسال برسانیم.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به وجود صنایعی چون فولاد، نساجی، کاشی و سرامیک و همچنین ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و اجتماعی استان ادامه داد: در زمینه محصولات کشاورزی همچون پسته، زعفران، انار، گل‌های زینتی و محصولات گلخانه‌ای نیز می‌توانیم مبادلات تجاری داشته باشیم و در سطح ملی در زمینه پتروشیمی و گاز نیز این مبادلات می‌تواند صورت گیرد.

استاندار در پایان با اشاره به انجام مراحل مقدماتی امضاء تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه گذاری فی مابین کشور ویتنام و کارخانه فولاد آلیاژی یزد، ابراز امیدواری كرد تا در تمامی زمینه‌ها سرمایه‌گذاری مشترکی میان دو کشور و همچنین استان یزد و کشور ویتنام صورت گیرد.

حمايت بانک مرکزی ایران از سرمایه‌گذاری در ویتنام

" تران ترونگ خان" سفیر ویتنام در ایران نيز بازدید از کارخانه فولاد آلیاژی و برخی از جاذبه های گردشگری یزد را بسیار جذاب دانست و آنگاه با اشاره به سوابق انقلابی دو کشور و ارتباطات موجود گفت: دو کشور ایران و ویتنام بیش از 40 سال است که با هم ارتباط دارند اما متاسفانه روابط تجاری دو کشور گسترش نیافته است.

وی افزود: خوشبختانه این امر در حال تحقق است و توسعه روابط صنعتی میان دو کشور، می تواند زمینه‎‎ساز توسعه روابط در عرصه های مختلف باشد.

سفیر ویتنام در ایران سپس به انجام مراحل مقدماتی عقد تفاهم‎‎نامه با فولاد آلیاژی یزد جهت سرمایه‌گذاری در کشور ویتنام اشاره و ابراز امیدواری كرد تا روابط تجاری فی مابین ایران و ویتنام بسیار از آنچه هست بیشتر شود.

وی سپس به عضویت کشور ویتنام در گروه tpp اشاره و خاطر نشان كرد: ایران می‌تواند از کانال کشور ویتنام محصولات مختلف خود را به دنیا عرضه کند.

سفیر ویتنام خاطرنشان کرد: کارخانه فولاد آلیاژی یزد می‌تواند با سرمایه گذاری در ویتنام، محصولات خود را به دنیا عرضه کند و همچنین کشور ایران نیز می‌تواند با سرمایه‌گذاری در ویتنام‌، تبادلات تجاری خود را گسترش دهد.

وی در پایان به حمایت بانک مرکزی ایران از سرمایه گذاری در کشورش اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با حمایت استاندار یزد، دیگر صنایع استان نیز در کشور ویتنام سرمایه‌گذاری کنند و از این فرصت بهره ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار