معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به عشایر استان فارس و ظرفیت گردشگری عشایر در این استان گفت: منطقه نمونه گردشگری اکوموزه عشایر در شهرستان فراشبند راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۲ 25 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:موید محسن‌نژاد با بیان اینکه در بحث گردشگری عشایری حفظ فرهنگ عشایر بسیار مهم است، اظهار داشت: در شهر فراشبند استان فارس مجوز راه‌اندازی منطقه نمونه گردشگری اکوموزه عشایر داده شده است که در این منطقه بخشی از زندگی عشایر به تصویر کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب گردشگران تمایل دارند با نحوه زندگی عشایر آشنا شوند، گفت: در این منطقه نمونه گردشگری نحوه زندگی، تولیدات عشایر، محصولات غذایی و صنایع دستی عشایر نشان داده می‌شود و گردشگران می‌توانند با زندگی عشایری به طور کامل آشنا شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس افزود: نکته‌ای که در گردشگری عشایری باید مورد توجه قرار گیرد حفظ هویت اصیل زندگی عشایری است و برای ترویج گردشگری عشایری نباید به هویت و اصالت زندگی عشایر خدشه وارد کرد.

محسن‌نژاد خاطرنشان کرد: برای حفظ اصالت زندگی مردم عشایر باید تورهای گردشگری ابتدا با ظرفیت منطقه عشایررو آشنا باشند و متناسب با ظرفیت مناطق اقدام به بردن گروه‌های توریستی کنند.

وی تصریح کرد: آشنایی تورهای گردشگری با ظرفیت‌ها و هویت زندگی عشایری از نخستین گام‌ها برای توسعه و رونق گردشگری عشایری در استان فارس است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد: در طول سال تورهای آشناسازی با مناطق عشایری و روستایی برقرار شده و سال گذشته مناطقی از استهبان، لارستان و لایزنگان داراب مورد بازدید تورهای گردشگری قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
واقعا عالیه! خیلی جالب و دوست داشتنیه.
یکی از آرزوهای من زندگی چند روزه با عشایر دلاور کشورمونه.
من نمیدونستم چنین تورهاییم هست.
ممنونم تابناک (فارس)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار