خسارت سنگین سیل به کشت زیر پلاستیکی استان فارس/ سیل اخیر 700 کیلومتر از ایل راه های جهرم را نابود کرد/ خسارت 8 میلیاردی سیل به طرح های آبخیزداری استان فارس
کد خبر: ۳۸۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 04 March 2017
خسارت سنگین سیل به کشت زیر پلاستیکی استان فارس
به گزارش تابناک فارس:سرمازدگی و سیل اخیر به بیش از دو هزار و 300 هکتار از کشت های زیر پلاستیکی در جنوب استان فارس خسارت وارد کرده است.
وی افزود: عمده این خسارت ها در مرکبات در شهرستان های جهرم، داراب، لار و فسا است.
محصولات سبزی و صیفی در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، فراشبند، کازرون، داراب، قیر و کارزین، جهرم و فسا به روش پلاستیکی کشت می شود.
محصولات زیر پلاستیکی از اوایل آذرماه تا اواسط اسفند ماه کشت می شوند و برداشت این محصولات از فروردین آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.
 
سیل اخیر 700 کیلومتر از ایل راه های جهرم را نابود کرد
در بارش های اخیر 700 کیلومتر از راه های عشایری شهرستان جهرم تخریب شد.
مسئول اداره امور عشایر شهرستان افزود: بر اثر بارش های اخیر بیش از 600 راس دام عشایر نیز تلف شد.
 حسین چابک گفت: بارندگی اخیر به میزان 346 میلی متر در این شهرستان و بعضاً حدود 500 میلی متر در برخی نقاط موجب شد خسارات فراوانی به زندگی عشایر، دام و محل نگهداری دام آن ها وارد شود.
 مسئول اداره امور عشایر جهرم افزود: در امدادرسانی و سرکشی به مناطق عشایری، برخی اقلام مورد نیاز آنان از قبیل پتو، چادر و مواد خوراکی در اختیار آنان قرار داده شد.
 
خسارت 8 میلیاردی سیل به طرح های آبخیزداری استان فارس
بر اثر سیل اخیر به 12 درصد از طرح های آبخیزداری استان فارس خسارت وارد شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در هشتمین جلسه کارگروه مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : برای بازسازی و مرمت این طرح ها 8 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار