کد خبر: ۳۹۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 07 March 2017
به گزارش تابناک یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در سال‌های اخیر خوشبختانه زیرساخت‌های لازم در ارتباط با ارائه خدمات به پناهندگان افغانی در یزد تقویت شده است.
محمدعلی طالبی در آیین اختتامیه بخش قرآن همایش ملی افغانستان‌شناسی که در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، اظهار داشت: برای استان یزد مایه افتخار است که نخبگان فرهنگی اتباع افغانستانی ساکن در ایران به بهانه چهارمین جشنواره افغانستان شناسی در این استان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این نخبگان می توانند بیشترین کمک را در راستای حفظ پیوندهای عمیق فرهنگی میان ایران و افغانستان داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: امروز ایران و افغانستان در جغرافیای جهان اسلام و در جغرافیای منطقه، از بیشترین اشتراکات به لحاظ مذهبی، زبانی و تمدنی برخوردار هستند و به پشتوانه چنین اشتراکات در منطقه قرار دارند.

طالبی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت امنیتی و اجتماعی و سیاسی که در کشور افغانستان در دهه های گذشته به واسطه اختلافات داخلی و تهاجم خارجی به وجود آمده، وضعیتی را پدید آورده که جمع قابل توجهی از اتباع این کشور امروز میهمان کشور ما باشند و از کشور خود دور شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضور این مهاجران در ایران هم ظرفیت‌های عمیق و هم آسیب‌هایی را می‌تواند به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: توجه عمیق به این ظرفیت‌ها و استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که دو کشور می‌توانند از حضور اتباع افغانستانی در ایران داشته باشند، و جلوگیری و پیشگری از آسیب‌هایی که در اثر وجود هر پناهنده‌ای در کشورهای مختلف می‌تواند به ایجاد شود، این جشنواره‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و همچنین بهره‌گیری بهترین ظرفیت‌های حضور اتباع افغانی در ایران دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم که حضور این نخبگان در استان یزد، زمینه بهره‌مندی پناهندگان افغانی در یزد را فراهم کند.

طالبی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات به اتباع بیگانه در یزد، گفت: خوشبختانه از شروع به کار این دولت، اقدامات خوبی در ارتباط با اتباع بیگانه ایجاد شده که از جمله این اقدامات می‌توان به ابعاد فرهنگی، آموزشی و بهداشتی اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بعد فرهنگی هم چندین جشنواره را برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و امیدواریم شرایطی فراهم شود که این گونه امور به عنوان یکی از بخش‌های اساسی ما در حوزه پناهندگان قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار