خالقی‌ مجد عنوان کرد: استخر خصوصی "لاله" همدان بعد از صدور اخطاریه تعطیلی با صرف ۳۲ میلیون تومان سیستم الکترولیز نمک را برای گندزدایی خریداری و نصب‌کرده است و استخر شهدای شهرداری نیز در حال تأمین اعتبار هستند.
کد خبر: ۳۹۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 07 March 2017
مسئول واحدبهداشت محیط حرفه‌ای مرکزبهداشت شهرستان همدان گفت: متولیان استخرهای همدان موضوع حذف سیستم کلر مینیاتوری گازی استخرها و جایگزینی سیستم الکترولیز نمک را جدی نمی‌گیرند و مقاومت می‌کنند.

به خبرگزاری، حسین خالقی‌مجد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار داشت: براساس مصوبه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بهمن 94 که با نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان ابلاغ شد خواستار لزوم جایگزینی سیستم کلرزنی با حذف سیستم کلر مینیاتوری گازی استخرها و جایگزینی سیستم الکترولیز نمک شد.

وی با بیان اینکه صاحبان استخرهای همدان تاکنون در زمینه استفاده ایمن از سیستم گندزدایی آب استخرها اقدامی نکردند، افزود: براساس حوادثی که در شهرهای کرج و شهرری به دلیل استفاده از سیستم کلر مینیاتوری گازی و مصدومیت شدید شهروندان در استخرها شد وزیر بهداشت نامه‌ای را به وزیر ورزش و جوانان مبنی بر استفاده از روش گندزدایی ایمن استخرهای شنا ارسال کرد.

مسئول واحد بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: براساس تأکید وزیر بهداشت خرداد ماه امسال به متولیان استخرهای شنا مکاتبات لازم انجام شد تا در بحث گندزدایی استخرها از سیستم ایمن‌تری استفاده کنند که به لحاظ کاهش هزینه‌ها و به صرفه بودن نصب سیستم الکترولیز نمک پیشنهاد شد.

وی گفت: متأسفانه با وجود رسیدن به روزهای پایانی سال تاکنون تعدادی از استخرها به ویژه استخرهای متعلق به اداره ورزش و جوانان و بنیاد شهید اقدامی در این زمینه نکردند.

خالقی‌مجد عنوان کرد: استخر خصوصی "لاله" همدان بعد از صدور اخطاریه تعطیلی با صرف 32 میلیون تومان سیستم الکترولیز نمک را برای گندزدایی خریداری و نصب کرده است و استخر شهدای شهرداری نیز در حال تأمین اعتبار هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون توسط متولیان استخر "شهدای غواص" که زیر نظر بنیاد شهید فعالیت دارد اقدامی انجام نگرفته است و متولی این استخر چنین اظهار می‌کند که سیستم گندزدایی کنونی ایمن است و احتمال نشت گاز کلر را نیز رد کرده است.

مسئول واحد بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: بر این اساس سه استخر آبیاران زیر پوشش شرکت آبفا، استخر خصوصی لاله و استخر دانشگاه بوعلی نسبت به نصب سیستم الکترولیز نمک اقدام کردند و مابقی موضوع را جدی نمی‌گیرند یا اینکه مقاومت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه اصلاح سیستم گندزدایی در استخرهای دولتی همدان اقدامی نشده است، گفت: در حال حاضر گاز کلر موجود در فضای استخرهای همدان بیش از حد استاندارد است و با نشت گاز کلر احتمال انفجار نیز وجود دارد.

خالقی‌مجد تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان به متولیان استخرهای شنا اخطاریه قانونی یک ماهه داده می‌شود تا نسبت به اصلاح سیستم گندزدایی اقدام کنند در غیراینصورت با حکم دستگاه قضایی تعطیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار