مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی مطرح کرد:
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیز ستادهای اسکان استان جذب شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۳۹۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 11 March 2017
براتعلی حاتمی صبح شنبه در نهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به‌منظور اسکان مسافران نوروزی، تجهیز ستادهای اسکان خود اعم از خانه‌های معلم و مدارس را در دستور کار دارد.

حاتمی افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای این منظور از سوی وزارتخانه متبوع جذب شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند و به یک میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور وزارتخانه آموزش‌وپرورش، مدارس عادی نیز برای اسکان مسافران باید به‌صورت کامل و یا نیمه‌کامل تجهیز شوند که تاکنون ۳۴۰ دستگاه تلویزیون و ۲۰۰ دستگاه یخچال برای این مدارس خریداری‌شده است.

حاتمی از افزایش خانه‌های معلم خراسان شمالی به سه واحد اشاره کرد و گفت: خانه‌های معلم استان علاوه بر شهرستان بجنورد، در رویین اسفراین و مانه و سملقان نیز راه‌اندازی شده است و در مرحله تجهیز امکانات قرار دارند.

وی همچنین از تحقق ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی اعتبارات محل سفر رهبری خبر داد و عنوان کرد: این اعتبارات برای امسال محقق و قراردادهای آن نیز نوشته‌شده است که با جذب آن، بخش عمده پروژه‌های نیمه‌تمام در سال ۹۶ تکمیل می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اقدامات این نهاد از ابتدای امسال تاکنون، گفت: رشد ۱۱.۲ درصدی قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری، کسب رتبه هشت کودکستان‌های استان در کشور، رشد چهار برابری در جذب خیرین و پرداخت مطالبات بازنشستگی فرهنگیان مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۴ در سال جاری محقق شد.

حاتمی با تأکید بر اینکه صد در صد مدارس خشت و گلی استان در سال ۹۶ برچیده می‌شود، اظهار کرد: بااین‌وجود در بخش ساختمان‌های قدیمی و نامناسب حاشیه شهرها هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی با نامناسب دانستن سرانه مدارس خراسان شمالی و نیز کم بودن سرانه مدارس شبانه‌روزی، عنوان کرد: در پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس مشکل‌داریم که باوجود پیش‌بینی‌های خوبی که در بودجه ۹۶ دیده‌شده است اما باید تلاش‌ها افزایش داشته باشد.

وی خواستار جذب دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی کار و دانش در مراکز تولیدی شد و تصریح کرد: مسئولان فنی و حرفه‌ای و کار و تعاون با در اختیار گذاشتن بخشی از فعالیت‌های خود به این دانش آموزان زمینه حضور آنان در بازار کار را فراهم کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار