دبیر اجرایی کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست نوروز استان یزد از استقرار ایستگاه سلامت در هفت نقطه استان خبر داد و گفت: تمام پایگاه های جاده ای و شهری و مرکز فوریتهای پزشکی استان برای خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات نوروز، آماده باش هستند.
کد خبر: ۳۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 14 March 2017
به گزارش تابناک یزد،احمد دهقان با بیان اینکه این ایستگاهها فعالیت خود را از 29 اسفندماه آغاز می کنند افزود: ایستگاههای یاد شده شامل عقدا، رباط پشت بادام، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بافق، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خاتم، ابرکوه و یزد است.
وی اظهار کرد:ایستگاه های سلامت با حضور کارشناس حوزه سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی و با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات مورد نیاز مستقر می شوند.
وی تصریح کرد: از مجموع 42 پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد 27 پایگاه جاده ای، 15 پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای روستایی با بهره مندی از 62 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد و 256 تکنسین در آماده باش کامل بسر می برند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد اظهار داشت: در نوروز 96 برای نخستین بار، اورژانس هوایی استان با توان فنی و عملیاتی بالا، در حوادث ترافیکی دسته جمعی و بروز حادثه، خدمات رسانی به آسیب دیدگان را انجام می دهد و تاکنون از مجموع 10 ماموریت اورژانس هوایی استان، تعداد 16 مصدوم به مراکزدرمانی شهر یزد منتقل شده اند.
دهقان گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن 190 به صورت 24 ساعته مطرح کنند.
در هر چهار کیلومتری جاده اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس است تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان را 42 مورد است که از این تعداد 11 پایگاه شهری و بقیه جاده ای است.
پایگاههای موجود با 62 خودرو آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد، 10 موتور آمبولانس و 256 نیروی تکنسین به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
استان یزد با یک میلیون و 80 هزارنفر در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد و همه ساله در ایام نوروز، میزبان دهها هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار