معاون ريیس کل دادگستری استان يزد در امور شوراهای حل اختلاف از راه‎‎اندازي سه شوراي حل اختلاف جديد به مناسبت هفته قوه قضائیه در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 26 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "حمید سفید" افزود: در حال حاضر در استان یزد 83 شورای حل اختلاف مشغول خدمت به مردم شریف استان هستند و قرار است كه سه شورای دیگر نیز اضافه شود.

وی ابراز كرد: دو شورا از سه شورای جدید، تخصصی هستند که یکی ویژه رسیدگی به دعاوی و اختلافات ایثارگران و دیگری نیز جهت حل و فصل پرونده‌های بانکی افتتاح خواهد شد.

این مقام قضایی گفت: یک شورای روستایی هم جهت خدمت به مردم زردین از توابع بخش نیر راه‌اندازی خواهد شد.

سفید، هدف از تأسیس شوراهای حل اختلاف را طبق ماده 189 قانون برنامه سوم، كاهش مراجعات مردم به محاكم قضایی، رفع اختلافات محلی و حل و فصل اموری كه ماهیت قضایی نداشته یا ماهیتی قضایی با پیچیدگی كمتری دارند، اعلام کرد.

وي اضافه كرد: به عبارتي، هر چند شوراهای حل اختلاف به عنوان یک کار سنتی و غیربرنامه‌ریزی شده و حرکت خودجوش در میان طوائف، ایلات و عشایر مسبوق به سابقه است، اما قانونمند و با ساز و کار نبود كه از این رو نیز شوراهای حل اختلاف با ساز و کار قانونی در کشور و استان شکل گرفته است.

معاون ريیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف همچنين اظهار كرد: این اقدام با هدف تبیین ساز و كارهایی برای جلوگیری از ورود انبوه پرونده‌ها به محاكم قضایی پیش‎‎بینی شده و امور قضایی ساده‎تر كه قابل حل و فصل از سوی ریش‎سفیدان و معتمدان محله‌هاست، مانند گذشته به بزرگ‌ترها سپرده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار