نخستين موزه کتیبه یزد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی یزد صبح امروز در خانه نواب وكيل واقع در بافت تاریخی شهر یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۳۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 26 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمد مهدي شرافت" مدیر کل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان در حاشيه آغاز به كار اين موزه، عنوان كرد: موزه کتیبه‌های سنگی به عنوان یک مجموعه نفیس در استان به حساب می‌آید.

وي افزود: موزه‌ها بخش هویتی جامعه محسوب می‌شوند و باید با بهره‌گیری از نقش آنان بین نسل گذشته و امروز، ارتباط مناسب برقرار کنیم چرا که متاسفانه جوانان امروز دچار نوعی بی‌هویتی شده‌اند.

به گفته شرافت، در حال حاضر بیش از 60 کتیبه ارزشمند در این موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده که قدمت این آثار تا قرن سوم هجری نیز باز می‌گردد.

وي خاطرنشان کرد: به دنبال انجام اقدامات حفاظتی، کتیبه‌هایی که در برخی نقاط دور افتاده و دور از دسترس استان وجود داشته و در معرض سرقت یا تخریب بوده، در اين موزه جمع‌آوری شده است.

اين مقام مسئول با بيان اين كه در حال حاضر مولاژ تعدادی از این کتیبه‌ها نیز ساخته شده و در جایگاه‌های اصلی خود نصب شده است، هدف از این اقدام را صیانت از آثار و ابنیه تاریخی دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار