علی‌اکبر روح‌نواز
کد خبر: ۴۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 27 May 2015
رئیس‌جمهور محترم در جریان سفر اخیر به آذربایجان شرقی برای تبیین و جا انداختن شعارهای خود به عنوان یک حقوقدان که در منشور حقوق شهروندی عینیت یافته است طی سخنانی، مردم را صاحبان اصلی کشور و ولی نعمت خواند و همه مسئولان را خادمان مردم توصیف کرد؛ آقای روحانی این را هم تاکید کرد" ما حق نداریم از جیب مردم در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد کنیم".

مرور کلی منشور حقوق شهروندی موردنظر رئیس جمهور بیانگر آن است که آقای روحانی برای حفظ کرامت انسان‌ها این مهم را در صدر برنامه های خود داده است تا مردم بر اساس اصولی مترقي چون شفافیت اطلاعات، حق مشارکت در سرنوشت کشور، رفاه و آسایش و امنیت روانی و ... محترم شمرده شوند.

سوءمديريت در توزيع سبد كالا، رفتارهاي ناشايست و غيرمحترمانه در حذف يارانه نقدي شهروندان(تائيد و تكذيب هاي مكرر دولتي ها)، پنهان‌كاري در زمينه ارائه فكت شيت(گزارش برگ) توافقات لوزان و سرانجام حذف ناگهاني سهميه بنزين خودروها آن هم بدون اطلاع رساني قبلي و دهها مورد مشابه ديگر، فهرست بلندي از رفتار متناقض با منشوري است كه شخص رئيس جمهور آن را از افتخارات دولت تدبير و اميد مي داند، كارنامه اي مغاير با شعار دولت كه جز ناراحتي مردم، چيزي را به ارمغان نياورده است.

آقاي رئيس جمهور به عنوان منتخب مردم بدانند كه قطع ناگهاني و خلق الساعه بنزين يارانه اي كه اوج بي احترامي به مردم است هيچ تناسبي با اصول اسلامي،شرعي و اخلاقي ندارد؛ اساساً از نظر افكار عمومي اين پذيرفتني نيست كه دولت با توجيه جبران كسري بودجه و به خاطر سوء مديريت، هزينه ها را از جيب مردم تامين كند و به اصطلاح دست مردم را در حنا بگذارد و از دور نظاره گر دست و پا زدن خانواده هاي كم درآمد، ضعيف و مستضعف باشد كه گناهشان دريافت ماهيانه 45 هزار تومان يارانه نقدي و تحمل چندبرابري هزينه هاي ناشي از تورم و سياست هاي غلط اقتصادي است.

آنچه كه مردم را ناراحت مي كند، رفتارهاي توهين آميز و غيرصادقانه دولتمرداني است كه مدعي احياي عزت و احترام  از دست رفته شهروندان به خاطر اجراي برخي سياست هاي عدالت محور دولت گذشته هستند؛ بي تعارف بايد گفت كه مردم در اين مدت به اين احساس يقيني رسيده اند كه حرف و عمل دولت كنوني حداقل در موارد پيش گفته خود سند محكمي بر تناقض گويي است كه نه تنها عزت نيافته اند بلكه مورد بي احترامي مكرر واقع مي شوند. 

پرسش اينجاست حالا كه دولت خود را محبوب مردم مي داند و معتقد است كه به دنبال برچيدن سياست هاي گداپروري است چرا از صحبت و مواجهه رو در رو و صادقانه با مردم هراس دارد و سعي مي كند تصميمات خود را در پستو بگيرد و غافلگيرانه، غيرمحترمانه و بي هيچ اعتنايي به افكار عمومي برنامه هاي خود را در پوشش طرح هاي مصوب مجلس عملياتي كند؟ آيا غير از اين است كه اين قبيل رفتارها ببشتر از كساني سر مي زند كه خود را در موضع قدرت فرض كرده و خود را "بالاسر" بدانند؟

اين كه انتظار داشته باشيم مردم در مقابل چنين "روش زشت" عكس العمل آني داشته باشند نشان از شناخت ضعيف از مردم ايران است؛ تجربه ثابت كرده كه مردم هر موقع تبختر و غرور كاذب از جانب دولتمردان نسبت به خود احساس كنند جواب آن را در مقاطع حساس مي دهند و لذا چشم دوختن جريان سياسي حاكم و نزديك به دولت براي گرفتن راي از مردم و شكل گيري مجلس همسو با سياست هاي دولت، خوابي بيش نيست!

گراني کالا و خدمات هر چند حتماً مردم را آزرده می کند اما بی تدبیری و بی احترامی و حیران و سرگردان کردن مردم، دردناک تر است؛ بايد تاسف خورد كه برخي سياست هاي ناآگاهانه دولت در زمينه اطلاع رساني به مردم در تناقض با اهداف مدنظر در شعار سال"دولت و ملت، همدلي و همزباني" بوده و خدشه به افكار عمومي است.

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار