نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالا، دولت را در سفر استانی خود به فارس مجاب کرد تا پروژه‌هایی با اعتبار نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان را در این منطقه آغاز کند.
کد خبر: ۴۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 27 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:سید موسی موسوی ظهر امروز در همایش توسعه راه‌های ارتباطی جنوب فارس که در لامرد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این منطقه اظهار داشت: نزدیکی به دریا به فاصله کمتر از 30 کیلومتر و همچنین بحث ظرفیت عظیم حمل‌ و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین امتیازات شهرستان‌های لامرد و مهر است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه توجه به پس‌کرانه بیش از کرانه‌ها بوده است، افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در پس‌کرانه‌ها وجود دارد و با این امتیاز دیگر نگرانی‌ کرانه از نظر پدافند غیرعامل وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌کوه حائل دریا بهترین موقعیت را برای جانمایی و مکان مناسب سرمایه‌گذاری و استقرار صنایع در این منطقه به وجود آورده است.

موسوی گفت: همجواری با منطقه پارس جنوبی می‌تواند سرریزهای این صنعت در حوزه‌های مختلف را به منطقه لامرد و مهر منتقل کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پارسیان، یکی از حوزه‌های بزرگ گازی کشور و نخستین حوزه گازی شیرین محسوب می‌شود، همچنین کارخانه‌های گچ، دولومیت، معادن غنی سیمان که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های این استان در این منطقه در حال فعالیت است و با تولید مناسب و همچنین بازاریابی خوب که به دنبال راه‌اندازی خط دوم آن هستیم، از دیگر امتیازها و ظرفیت‌های عظیم این منطقه است.

وی ظرفیت سرمایه‌گذاری بومی را مهم‌ترین نقطه قوت این منطقه برشمرد و بیان داشت: بسیاری از صنایع فعال در این منطقه از جمله کارخانه سیمان توسط همین سرمایه‌گذاران بومی راه‌اندازی، احداث و در مدار تولید قرار گرفته است.

موسوی نیروی انسانی و فکری با ظرفیت بالا را یکی دیگر از امتیازهای این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های خوبی در منطقه فراهم ‌شده که ازجمله آن‌ها منطقه ویژه اقتصادی لامرد با امتیازات و ظرفیت‌های منحصربفرد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام این شرایط و در کنار توسعه راه‌های ارتباطی در محورهای مختلف و وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالا، دولت را در سفر استانی خود به فارس مجاب کرد تا پروژه‌هایی با اعتبار نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان را در این منطقه آغاز کند که از مهم‌ترین آن‌ها را مجتمع تولید آلومینیوم می‌توان نام برد.

وی تصریح کرد: در کنار تمام این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها بحث فرودگاه لامرد نیز مدنظر قرار گرفته شده است و توسط وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم در مورد افزایش پروازها، گسترش باند فرودگاه و اتمام پایانه خارجی و تجهیزات آن صادر شده است.

موسوی اظهار کرد: به‌طور قطع این منطقه قابلیت بالایی دارد به‌ویژه به‌عنوان پشتیبان پارس جنوبی مطرح است و در حوزه استقرار صنایع و همچنین سکنی گزیدن نیروی‌های فنی نیز می‌تواند به‌خوبی نقش‌آفرینی کند.

فرماندار لامرد نیز با اشاره به موقعیت این شهرستان در جنوب فارس، بیان داشت: این منطقه از امتیازات بسیار بالایی برخوردار است.

عبدالرضا منصوری اضافه کرد: امروز شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی و نفس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، شهرستان لامرد که در زمان طاغوت بیشترین صدمات را از حوزه راه متقبل شده بود، به چه درجه و سطحی رسیده است.

وی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی این شهرستان در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد، اما همچنان جای توسعه آن‌ها وجود دارد، ادامه داد: در کنار توسعه راه و دیگر حوزه‌ها باید به این نکته اشاره کرد که فرودگاه لامرد نیز به رشد و توسعه مناسب دست یابد.

منصوری خاطرنشان کرد: فرودگاه لامرد که زمانی توسط خیران و بسیار پیش‌تر از اینکه راهی در این منطقه وجود داشته باشد، ایجاد شده و زمانی نیز پروازهای بسیاری به مقصدهای داخلی و خارجی در آن انجام می‌شده است.

نماینده دولت در لامرد اضافه کرد: امروز وضعیت این فرودگاه به سطحی رسیده که باید به حال آن گریست و امید می‌رود با تحقق برنامه‌های دولت شاهد رونق هرچه بیشتر آن در آینده‌‌ای نزدیک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار