بدنبال هجمه های اخیر به نماینده ولی فقیه دراستان بیانیه ای صادر شد
دربیاینه خانواده معظم شهدا وایثارگران استان آمده است:اگر به زعم شما ائمه جمعه استان ایراد دارند برای پیگیری و تلاش جهت اصلاح و رفع ایرادات مکانیزم خاصی موجود است از جمله دفتر رهبری ،بازرسی و شورای سیاست گذاری، اینها همه هستند و به یقین هم خبره تر از شمایند و هم آگاه تر،پس لطفا دایه مهربان تر از مادر نشوید که باورتان نخواهیم نمود.
کد خبر: ۴۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 06 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ،بدنبال سخنان هتاکانه یک سخنران برعلیه نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام ،جمعی از خانواده معظم شهدا وایثارگران استان با انتشار بیانیه ای ، این حرکت تفرقه افکنانه وتوهین آمیز را محکو م نمودند.
متن این بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ
مردم شریف و ولایت مدار استان،چند صباحی است که سنگر مقدس نماز جمعه و خطبای آن به ویژه نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام که چون آفتابی درخشان روشنایی بخش دیارمان شده و سر آمدی است از گذشتگان ،و بحق میتوان او را بقیه السلف نامید -بطور ناجوانمردانه و بدور از اخلاق اسلامی و انسانی مورد هجمه قرار گرفته و گویندگان آن مطالب با روشی پوپولیستی کلماتی از حق را برگزیده اند که متاسفانه اراده و هدف و غایت آنها جز باطل نیست لذا مشمول این کلام گهر بار امیر المومنین اند که فرمود"كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ"
چون طلیعه آن مطالب به بهانه ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره بود لازم می دانیم گوینده آن سخنان را به کلامی از بهجت قلب رسول خاتم ارجاع دهیم که فرمود"اللَّهُمَّ!أَصْلِحْ لِي دِينِي الَّذِي هُوَ عِصْمَةُ أَمْرِي"
بار خدایا دینم را اصلاح کن،دینی که پایگاه ،اساس و مبناست.
وجود این گوهر الهی برای همگان اسوه و الگو است به گونه ای که حضرت بقیه الله فرمود:وَفی اِبنَةِ رَسولِ الله لِی اُسوَةٌ حَسَنَةٌ.
پس دغدغه دینداری و حفظ اعتقادات و عمل به اصول الهی مساله بسیار مهمی است که برای اعاظم آیین ما نیز حائز اهمیت بوده و تلاش امثال عبدالعظیم حسنی با آن جایگاه رفیع علمی و معنوی و عمر بن حریث و ابی الجاروت جهت عرضه عقاید خود به ائمه هدی از این رهگذر می باشد.
آنها زانو می زدند و عقائد خود را عرضه می نمودند تا خدای ناکرده باورهای غلط را به عنوان اصول مسلم  به خود و دیگران تحمیل نکنند،فضلا عن العوام و العموم.
برادران و خواهران گرانقدر  در این فضای ملتهب و غبار آلود که توسط عده‌ای با اغراض غیر الهی به راه افتاده مراقب دینمان باشیم و نگذاریم واهمه رسول الله در خصوص ما نیز متصور باشد،آن زمانی که فرمود:انی اخاف علیکم استخفافا بالدین.
دین را عامل باشیم نه اینکه مثل کسانی گردیم که وَالدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ بودند.
مگر نه آنکه دین اعتقاد و التزام به کتاب و سنت است؟؟؟؟؟
در کجای آن دو منبع فیض، غیبت و تهمت و افترا و هتاکی و فحاشی و تجسس و تمسخر جایی دارد؟؟!!!
مگر نه آنکه سنت ائمه اطهار حفظ کرامت انسانی بود ؟؟!!
مگر نه این است که نص صریح قرآن بر حفظ  جایگاه رفیع آدمی دلالت دارد،
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیمٌ.
غیر از این است که این آیه و آیات متعدد دیگر برای حراست از مقام آدمی نازل شده؟؟!!
نباید به بهانه دین و دین داری هر چه بر زبان آمد بیان کرد و با سنگر گرفتن پشت کلام بزرگان اهداف شوم و پلید خود را پنهان سازیم.
 آیا آن روحانی مدعی پیروی از ولایت نمی داند که در عصر غیبت باید از فقیه جامع الشرائط تبعیت کرد و عقائد خود را به محضرش عرضه نمود تا بی راهه نرود و به انحراف نیانجامد؟؟
(فَأمَّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائناً لنفسِهِ حافِظاً لِدينِهِ مُخالِفاً على هَواهُ مُطِيعاً لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ)
و امروز مصداق اتم و اکمل این فقیه امام خامنه‌ای است.
حال باید از جناب رضایی نیا پرسید:آیا تاکنون فتوای رهبری در خصوص نماز جمعه و خطیب آن را خوانده ای؟؟!!
اصلا تقلید را قبول داری؟؟!!
یا خدای ناکرده عرفان دروغین شما را مستغنی از ولایت کرده ؟؟؟!!!
اگر چون منحرفین از مسیر ولایت نیستید پس جهت تذکر به شما و یاد آوری برای مردم سرزمین خوبی ها دو مسئله از استفتائات رهبری را بیان داریم.
در مساله 617 وقتی سائل،دروغگویی امام جمعه را ثابت شده می داند جهت شرکت نکردن در نماز جمعه از حضرت آقا کسب تکلیف می کند،معظم له در جواب می فرماید :مجرد کشف خلاف چیزی که امام جمعه گفته،دلیل بر دروغگویی او نیست زیرا ممکن است گفته او از روی اشتباه یا خطا و یا توریه باشد و سزاوار نیست انسان به مجرد توهم خروج امام جمعه از عدالت خود را از برکات نماز جمعه محروم نماید.
جناب رضایی نیا آیا می دانید حضرت آقا در استفتا 616 فرمودند"حق ندارید دیگران را ترغیب و تشویق به عدم حضور در نماز جمعه کنید" و این رویه شما دقیقا خلاف مسیر و خواست رهبری است.؟؟!!!!
جناب،باید جواب امام صادق به آن متصوفه را برایتان بازگو کنم" یک وقت هست که واقعا اشتباه کرده ای و یک وقت هست می فهمی ولی می خواهی عوامفریبی کنی" اگر نمی خواهی عوامفریبی کنی پس سیره و روش رهبری برایتان کافی است و اگر دنبال عوامفریبی و اغراض دیگری هستی پس در زمره ﴿ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ ﴾ خواهی ماند.
در کلام خود مدعی امر به معروف و نهی از منکر بوده ای،اولا باید بدانی که همگان این مهم را از اقربا و آشنایان و خانواده خود شروع کرده اند و ای کاش شما از دیر باز چنین میکردید تا متحمل خسارت نمی شدید.
ثانیا آیا جار کشیدن و جامعه را ملتهب نمودن و اذهان را تشویش کردن امر به معروف است؟؟؟!!!!
 شاید مدعی این شوید که جهت تحقق روایت  «النصیحة لائمة المسلمین»گام برداشته اید ،باید بدانید که هرچند اسلام حق نصیحت ،انتقاد،تحقیق و بررسی مردم را نسبت به زمامدار مورد تایید قرار داده ،اما در عین حال از حفظ حرمت وی در جامعه غفلت نکرده، مثل  دستور حضرت امیر به مالک که :  لاَ تُبْطِرُهُ اَلْكَرَامَةُ فَیَجْتَرِئَ بِهَا عَلَیْكَ (کارگذارانی را انتخاب کن که جسارتشان باعث مخالفت علنی با تو در میان مردم نگردد) به یقین سخن حضرت گواه به این مهم است که نباید نمایندگان حاکمیت تضعیف شوند چرا که منجر به تضعیف حاکمیت خواهد شد.
در این خصوص نظر آیت الله شبیری زنجانی را نیز یادآور شویم که فرمودند: تحریک افراد در راستای تضعیف، مصداق نصیحت نیست.
جهت تیمن این مبحث روایتی از صادق آل محمد بیان داریم که : مَن كانَ يؤمنُ باللّه ِ و اليَومِ الآخِرِ فلا يَجْلِسْ في مَجلِسٍ يُسَبُّ فيه إمامٌ ، أو يُغتابُ فيه مسلمٌ.
 آیا شما با شرائط این فریضه آشنا هستید؟؟؟!!!
آنچه مسلم است و سیره شما گویا می باشد تجاوز از حدود بوده.
یک جایی گفتید حضرت امیر به کارگزارش تذکر داده،باید گفت جانا سخن از زبان ما میگویی
پس لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ .
حضرت نامه نوشت،حضرت تذکر داد نه غیر.
اگر به زعم شما ائمه جمعه استان ایراد دارند برای پیگیری و تلاش جهت اصلاح و رفع ایرادات  مکانیزم خاصی موجود است از جمله دفتر رهبری ،بازرسی و شورای سیاست گذاری، اینها همه هستند و به یقین هم خبره تر از شمایند و هم آگاه تر،
پس لطفا دایه مهربان تر از مادر نشوید که باورتان نخواهیم نمود.
گفته اید من توهین و افترا نبسته ام،آیا تهمت گرفتن ده سکه از پتروشیمی افترا نیست.
گفتید من  این مطلب را شنیده ام.
 جناب شاگرد مکتب امام صادق ،آیا این روایت را از حضرتش نشنیدید که: مَنْ قَالَ فِي مُؤمِنٍٍ مَا رَأَتهُ عَينَاهُ و َسَمِعَتهُ أُذُنَاهُ فَهُوَ مِنَ الَّذِينَ قَالَ الَّلهُ عَزَّوَجَلَّ  «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» (نور19) هرکس درباره مؤمنی مطلبی را بگوید که با چشم خود دیده یا با گوش خود شنیده که به وسیله آن عیب جویی کند از کسانی است که خداوند فرمود: کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است (الکافی ج2، ص753)پس وای بر تو که نه دیده ای و نه آنجا بوده ای که بشنوی. وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ
هر چند روایات و آیات در این خصوص زیاد است ولی به همین بسنده میکنیم.
آیا نمی دانی گفتن این مطالب کذب، شما را از عدالت خارج می سازد ؟؟؟؟؟
در قسمتی از کلامت خطاب به آیت الله لطفی گفتید:شما در امتحان شورای نگهبان که رد شدید، (آنهم با حالتی تمسخر آمیز)، این نحو گفتار تضعیف جایگاه و تحقیر شخصیت نیست؟؟؟
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ》
مدعی پرادو سواری ایشان بوده اید، معروض می داریم که سالیان متمادی است آن پرادو کذایی که از اموال سپاه پاسداران است در اختیار وی بوده،پس یا تازه دیده اید که باید گفت: شما که تازه چشم گشوده اید مدعی فهم نباشید.
و یا آنکه از دیر باز می دانید، لذا جای سوال خواهد بود که چرا اکنون این مطالب را بر زبان می رانید؟؟؟؟
یا چیزی طلب می کنید که بدان نرسیده اید و دل نگرانش شده اید و یا خدایی ناکرده  کسانی شما را عروسک خیمه شب باز قرار داده اند.
از اموال و املاک ائمه جمعه گفتید و برای مردم محروم بانبرز و بانبور دل سوزاندید. باید ضرب مثلی را که نیک می دانید یاد آور شوم"یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران "
در این بخش مطالبی را بیان میکنیم که هرچند  دون شان نگارندگان باشد اما چون شما از طینت و ذات پاک مردم و احساسات و عواطف آنها سو استفاده کردید به ناچار جهت تنویر افکار عمومی متذکر می شویم،
چرا مغازه های خودتان را خرج فقرا نکردید؟؟؟!!
شنیده ایم از ملاکین ایلام هستید، چرا از داشته هایتان صرف فقرا نمی کنید؟؟!!
دفاتر و بیوت و وسایل نقلیه  ائمه جمعه که شخصی نیست بفروشند و صرف امور خیریه گردانند ولی داشته های شما همه شخصی است.
چرا خانه رسالت تان را برای مظلومین  و محرومین مناطق مذکور هزینه ننمودید؟؟!!
چرا خانه 2 طبقه قم را به فروش نمی رسانید تا دیگران از بهایش به نوایی برسند؟؟!!   
رفقای شما بخوبی بیاد دارند آن زمان که همگان از اتوبوس برای تردد ایلام-قم استفاده می کردند و سختی راه را تحمل می نمودند،شما با ماشین شخصی طی طریق می نمودید.
چرا آن زمان به یاد طلاب فقیر و مستمند نبودید و دلی نسوزاندید؟ ؟؟!!!!
شما که خود مرفه بی درد هستید خواهشا بر درد مردم محروم نیافزایید.
در کلام خود دم از هم پیاله ایی زدید،
ما که چون شما در این خصوص تخصص نداریم لذا بدان ورود نمی کنیم چرا که؛  من عمل بغير علم كان ما يفسده أكثر مما يصلحه.
در پایان ناصحانه عرض کنیم تا جوی باریک است و فرصت کافی به دامن دین برگردید و راه متقین را در پیش گیرید تا از ولایت الله خارج نشده و تحت ولایت شیطان قرار نگیرید چرا که صاحب مکتب فرمود: «  مَنْ رَوَى عَنْ مُؤْمِنٍ رِوَايَةً يُرِيدُ بِهَا شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَان هرکس علیه یک مؤمن مطلبی نقل کند که بخواهد با آن او را بدنام کند و شخصیتش را از بین ببرد، تا بدین سبب از چشم مردم بیافتد، خداوند عز و جل او را از ولایت خود به سوی ولایت شیطان اخراج کند 

لازم به یادآوری است که ما جمعی از حماسه سازان عرصه پیکار با دشمن در جنگ هشت ساله، ادامه دفاع از میهن و آرمانهای انقلاب را در دفاع از سنگر خطیر نماز وحدت بخش جمعه و خطبای آن در استان به ویژه نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محترم ایلام حضرت آیت الله لطفی می دانیم و تضعیف این جایگاه و منصب را تضعیف حاکمیت می پنداریم.و از دستگاههای مربوطه خواهان برخود با اغتشاش گران جامعه آرام ایلام می باشیم.
نباید اجازه داد این سرمایه عظیم معنوی آماج اتهامات بی پایه و اساس قرار گیرد.
اگر  استان ایلام بعنوان پایتخت اربعین ایران نام گرفته مرهون زحمات بی شائبه این تریبون به ویژه شخص آیت الله لطفی است که با برپایی موکب و حضور مستمر و ارتباط با مرکز و توجه دادن نگاه ملی به استان رقم خورده. آیت اللهی که در هر میدان چون خورشید تلولو داشته چه دفاع از حریم ولایت،چه جریان شناسی،چه مبارزه با فتنه،چه بصیرت افزایی و چه تعامل با مردم و مسولین.
پس باید او را ارج نهاد و شکرانه این نعمت را بجای آورد.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران استان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
درود بر شما اینها همه به شما دروغ گفتند ..فرزندان عزیزشما را فرستادنند جلوی تانک تکه تکه کردند تا خودشان ملاک بشوند ...افسوس که دیر فهمیدید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
شما که ادعا دارین حاج اقا رضاییی نیا تهمت زده وتوهین کرده خودنان که چند برابر توهین کرده ونهمت زدهاید از خدا بترسید که این دوروز زندگانی در این دنیای فانی ارزش ندارد که اینگونه چاپلوسی می کنید
رهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
چرا الکی حرف ميذارن دهن خانواده شهدا، اون هم ادبیات قلمبه سلمبه و حوزوی که بعضی از مصادیق گفته شده رو روحانیون هم نشنیدن
و یا مقابله به مثلهایی که اصلا با صفا و سادگی و اخلاص خانواده شهدا و جانبازان نمی خونه
من بعید میدونم خانواده شهدا و جانبازان ملعبه ی دست سناریو سازان بشن...
حتما يه نقشه ست
یا زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
لطفا از قدرت سوء استفاده نکنید
چرا از طرف خانواده های شهدا و ایثارگران چیزهایی میگید که درست نیست
چند تا از خانواده شهدا و ایثار گران حمایت کردند که این چنین به اسم خانواده های شهدا وایثار گران مطلب مینویسد و بیانیه صادر میکنید
آیا همین نشان از این نیست که امام جمعه درصدد جمع کردن بیانیه در حمایت خود است.
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
یقینا این پیام ازطرف خانواده های معظم ومعزز شهدا نیست بلکه برخی با اغراض سودجویانه این پیام را داده اند.
اولا حجه الإسلام رضایی نیا هتاکی نفرمودن چون اگر این طوربود شما حداقل یک مورد از هتاکی های ایشان راذکر میکردید.دوما تهمت هم نزدن کدام یک از مطالبات ایشان نابجا بود.امام جمعه محترم پرادو ندارند که دارن دوتا ندارن که دارن که چندشب پیش در مسجدجامع اعتراف کردن که یک مورد از اینها شخصی است.اظهارنظر های دوپهلو نداشته اند که داشته اند از اصلاح طلبان دراستان حمایت نکرده اند که کرده اند صوت ان موجود است!!سوما شمافرمودید که ایشان از ملاکین ایلام هستن گیرم حرف شما درست باشد ایشان با این وضعی که شما گفتید کاملا ساده زیستانه زندگی میکنن.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
واقعا دلیل این همه کری خوندن رو نمیفهمم...خب اگه این حرفا در مورد آقای لطفی اشتباهه چرا خودشون چیزی نمیگن...چرا بقیه شدن دایه عزیزتر از مادر...حتما خودشونم قبول دارن که چیزی نمیگن دیگه...
و من الله توفیق
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
به نظر شما چند درصد خانواده محترم شهدا این بیانیه را قبول دارند
چرا پای خانواده شهدا را وسط میکشید
هدفتون رو واضح بگید
چی میخواین
آیا شما دوستدار واقعی حاج آقا لطفی هستید یا بدنبال خود شیرینی و امتیاز گیری ازین جریان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
به والله انگار نامه معاویه به امیرالمؤمنین رو خوندم، کاملا عوام فریبانه و کاملا مغرضانه، انگار اینجا قرآن بر سر نیزه ها رفته
دوست ناراحت
|
-
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
با سلام
متن زیبای فوق مشخص میکند که یک روحانی آن را نوشته حال نسبت دادن آن به خانواده شهدا درست است یا نه بماند.
در این وانفسای آخرالزمان دینداری همچون گرفتن قطعه ای آهن گداخته در دست است لذا رعایت تقوا در کلام و عمل کم دیده میشود.
برای اظهار نظر در مورد سخنرانی آقای رضایی نیا میبایست ابتدا سخنان او را شنید چون خیلی ها با شنیدن سخنرانی نظرشان عوض میشود.
ما نیز از امام جمعه محترم درخواست داریم همچون پدری دلسوز که اگر فرزندش از راه به در رود اورا نصیحت کرده تا به راه آید از آقای رضایی نیا توضیح بخواهد تا طرفین قانع شوند.
اگر صحبتهای آقای رضایی نیا توهین بوده خیلی ها نیز به ایشان توهین و تهمت داده اند .
قضاوت را به مردم بسپارید که اگر رضایی نیا تهمت زده جایی در ایلام ندارند و اگر برعکس باید اصلاح انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار