با آمدن فصل بهار؛
یک متخصص طب سنتی بیدمشک را یکی از مهمترین گیاهان دارویی در طب سنتی عنوان کرد و گفت: این گیاه موثرترین گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها است.
کد خبر: ۴۰۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 06 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:یدمشک یا پئش پئشا نخستین محصول کشاورزی در استان آذربایجان غربی است که با آمدن بهار برداشت شکوفه های آن نیز آغاز می شود.

گیاهی که علیرغم عطر و طعم مطبوع اش دارای خاصیت های درمانی بسیاری است و باعث شده جایگاه خاصی نیز در میان مردم داخل و خارج کشور داشته باشد.

آیسان نوزاد در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به خاصیت درمانی گیاه بیدمشک گفت: این گیاه دارویی که به عنوان مهم ترین عرقیجات طب سنتی محسوب می شود برخلاف برخی تصورات که مزاج این گیاه را گرم می دانند مزاج سرد و تر دارد.

وی مهمترین تاثیرعرق بیدمشک را در فصل گرما برای رفع عطش مفید دانست و افزود: آرام بخشی ، تقویت قلب، تسکین سر درد و تقویت دستگاه گوارشی از دیگر خواص دارویی این گیاه است.

این متخصص طب سنتی به آن دسته از افرادی که دچار مشکلات عصبی، کم خوابی و اضطراب هستند توصیه کرد تا برای بهبود از عرقیجات بیدمشک استفاده کنند.

نوزاد با اشاره به موارد منع مصرف گیاه بیدمشک اظهار داشت: کودکان زیر ۲ سال، خانم های باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال که به عفونت ویروسی مثل سرماخوردگی مبتلا هستند نیز نباید از عرق بیدمشک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار