کد خبر: ۴۰۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 08 April 2017
به گزارش تابناک یزد، رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه ۱۷۸ شرکت فناور در مراکز وابسته به پارک علم و فناوری در استان یزد مستقر هستند، از استقرار ۸۰ موسسه فناور جدید در پارک علم و فناوری یزد خبر داد.
داریوش پورسراجیان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار داشت: ارتقای کیفیت و رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان موجود جهت دستیابی به رشد 30 درصدی محصولات‌های تک از جمله مهمترین اقداماتی است که در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در یزد انجام شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: 80 موسسه فناور جدید در پارک علم و فناوری استان یزد مستقر شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد، توسعه کیفی و کمی منابع مالی و تسهیلات فن آفرینی و تجاری سازی، عملیاتی‌سازی فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد، حضور فعال در عرصه بین‌الملل از طرق مختلف و توسعه مراکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک، صنعت هوایی و هنرهای دیجیتال را از جمله اهداف و برنامه‌های این پارک برای توسعه فناوری در یزد دانست.

پورسراجیان ادامه داد: در حال حاضر 178 شرکت فناور در 10 نهاد فناوری اطلاعات در مراکز وابسته به پارک علم و فناوری در استان یزد مستقر هستند و 101 هزار و 442 میلیون ریال در قالب 224 فقره از منابع صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در زمینه توسعه فعالیت این شرکت‌ها پرداخت شده است.

وی از دریافت اعتبار 50 هزار میلیون ریال از صندوق شکوفایی و نوآوری و تصویب 50 هزار میلیون ریال اعتبار دیگر در این زمینه خبر داد و افزود: در راستای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌الملل، اقدامات لازم برای بین‌المللی کردن جشنواره ایده‌های برتر و سرمایه‌گذاری بین‌المللی جهت اجرایی کردن ایده‌ها انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: برگزاری 4 نشست تخصصی تبادل فناوری، شناسایی 6 مسئله و مشکل صنعتی و ارائه یک مورد راه حل برای رفع آنها را از جمله اقداماتی دانست که در مرکز علم و فناوری یزد انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
با سلام وعرض ادب واحترام:
براساس تعاریف واقعی مورد استفاده در سطح بین المللی کمتر از 10% از شرکت هایی دانش بنیان مستقر در پارکهای به اصلاح (علم )و (فن) آوری به ویژه پارک علم وفناوری یزد دانش بنیان یا فناور محسوب می شوند . متاسفانه طبق تعاریف ودستور العمل ها وبخشنامه های منتشره موچود از کارگروه دانش بنیان معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری کارگاه های تولید گز(نظیر گز سکه اصفهان بافرمول خاص خودش) کارخانجات تولید لوله وشرکت های عصاره گیری گیاهان داروئی وحتی تولید کنندگان داروی نظافت ( که از فرمول اختصاصی ومحرمانه خود استفاده می کنند ) دانش بنیان محسوب ولی اختراعات اساسی مورد تایید جشنواره بین المللی خوارزمی ونیز فدراسیون اتحادیه های بین المللی مخترعان ودیگر مراجع معتبر علمی وفنی چنانچه ازنظر ظاهر قابل کپی کردن باشنددانش بنیان محسوب نمی شوند.
از مسئولین ودست اندر کاران محترم ودلسوز معاونت علم وفناوی ریاست جمهوری ،وزارت محترم علوم تحقیقات وفناوری ، متولیان ارشد پارک های علم وفناوری استدعا میشو د قبل از دست رفتن فرصت در کیفیت شرکت های دانش بنیان فعلی تفحص نموده نسبت به تصحیح دستور العمل های ذیربط سریعاً اقدام وبیش از این علم وفن را مضحکه عوام ننموده فناوران واقعی را دلسرد ننمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار