همزمان با دومین سفر رسمی روحانی به سمنان صورت گرفت؛
حسن روحانی برای دومین بار در یک‌سال اخیر به زادگاه خود آمد تا علاوه بر افتتاح چند پروژه که برخی‌شان نیمه تمام و برخی دوباره افتتاح می شدند، در جمع بنفش‌ها نیز حضور یابد.
کد خبر: ۴۰۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سفر روز پنج شنبه روحانی به سمنان را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد، نخست پروژه های افتتاح شده در این سفر و سپس برگزاری میتینگ تبلیغاتی هواداران رئیس جمهور در سالن هلال احمر که به نظر می رسید از پیش برنامه ریزی شده بودند تا شاید عدم اجرای مصوبات سفر استانی پیشین رئیس جمهور به خصوص در شرق استان آنچنان به چشم نیاید.

روحانی در سمنان چه چیزی را افتتاح کرد؟

رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان فرودگاهی را افتتاح کرد که پیش از این نیز حتی در سفرهای دولت های پیشین از آن بهره برداری می شد و حال با صرف بودجه های میلیاردی بیت المال مجددا افتتاح می شود آن هم زمانی که یک فرودگاه دیگر در استان سمنان و در شاهرود وجود دارد که این مهم تنها بعدی تبلیغاتی داشت، نگاهی به استان هایی مانند خراسان شمالی، کرمانشاه، همدان، زنجان و ... بعضا با جمعیت هایی بالغ بر یک میلیون نفر نشان می دهند که یک فرودگاه بعضا برای تمام مقاصد سفرهای نقاط استان کافی است حال چگونه می توان برای استان سمنان که جمعیتش ۷۰۰هزار نفر است دو فرودگاه را با چنین هزینه سنگینی از بیت المال بنا کرد آن هم در موقعی که طرح مرز هوایی فرودگاه شاهرود در کنار بحث مسافربری آن می تواند برای تمام شهرهای استان و حتی شهرهای همجوار نیز کافی باشد، این موضوعی است که مسئولان باید به آن پاسخ دهند.

رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان فرودگاهی را افتتاح کرد که پیش از این نیز حتی در سفرهای دولت های پیشین از آن بهره برداری می شد.

دومین طرحی که روحانی آن را افتتاح کرد، کارخانه خودروسازی بود که یکبار در دهه فجر و توسط استاندار سمنان افتتاح شده بود و برای بار دوم با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت تا شاید نمادی از تولید داخلی با وجود شعار سال، مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد امری که پاشنه آشیل دولت در استان سمنان و به خصوص در شرق این استان و شهرهای دامغان، شاهرود و میامی است.

سومین طرح اما افتتاح پروژه نیمه تمام پل شهدا درجزین بود، نگاهی به عکس های واصله درباره این پروژه به بهره برداری رسیدنآن را زیر سوال می برد،درباره سایر طرح ها نیز باید گفت ساختمان اداره کل مالیات و دارایی استان سمنان چه با رئیس جمهور و چه بدون وی در هر حال برای انجام یک امر روتین اداری باید صورت می پذیرفت و نیازی به این همه تبلیغات نداشت.

اما چهارمین طرح نیزافتتاح باند امداد رسانی اورژانس هوایی در سرخه بود که طی بهمن ماه سال گذشته با حضور مسئولان این سازمان در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع و همچنین پهنای پروازی و فرود بالگرد به مساحت سه هزار متر مربع یک بار افتتاح شده بود.

حرکت قطار بر روی ریل های نیمه تمام

اما در این بین افتتاح پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار دیگر پروژه ای بود که باعث حیرت مردم شد که واکنشسید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت و اظهار نظری جالب گفت: بیش از یک میلیون نفر از مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک از این اقدام دولت واقعا متعجب شدند، چرا که این پروژه قطار حومه ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا به گرمسار است و ارتباطی به سمنان ندارد.

وی با اشاره به ساخته نشدن ایستگاه مبادله ای این قطار حومه ای با شبکه مترو تهران در جوانمرد قصاب افزود: مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا هر روز با چشمان خود می بینند که پل های این پروژه هنوز ساخته وبخش عمده ای از ریل گذاری ها هنوز انجام نشده و ایستگاه های سوار و پیاده شدن مردم در ورامین، قرچک، ایستگاه خیرآباد، باقرآباد و پیشوا اصلا ساخته نشده است.

طرح های آبیاری که با جیب مردم ساخته شد

اما نکته قابل تامل درباره طرح های آبیاری قطره ای در پنج هزار هکتار از اراضی استان سمنان بود مقوله ای که با کمک هفت میلیون تومانی دولت در هر هکتار صورت می پذیرد حال آنکه کشاورزان باید در همین مقدار زمین ۴۰ میلیون تومان را صرف ساخت استخر ذخیره آب و اتصالاتی مانند تیپ و نوار کنند این امر نشان می دهد که پروژه آبیاری قطره ای که با پول مردم ساخته شده به نام دولت افتتاح می شود این نیز از جمله نکات جالب توجهسفر رئیس جمهور است.

یکی دیگر از حواشی سفر روحانی به استان سمنان میتینگ تبلیغاتی هوادارنش در سمنان بود

حال از کنار افتتاح چند باره پروژه های استان سمنان بگذریم یکی دیگر از حواشی سفر روحانی به استان سمنان میتینگ تبلیغاتی هوادارنش در سمنان بود که همزمان با خبر اعلام نامزدی ابراهیم رئیسی به نخستین شعله حسن روحانی در گرم کردن تنور انتخابات بدل شد، میتینگی که با هزینه بیت المال برای تبلیغات زودهنگام به کار گرفته شد و نتیجه ای جز چند عکس سلفی برای پروفایل های تلگرامی در سالنی بنفش نداشت.

حضور علی اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور در سفر رئیس جمهور به سمنان اما نکته قابل توجه دیگر بود اما وی در گفتگویی طرح این موضوع را نادرست ذکر کرد و از آن برای شائبه افکنی توسط رسانه ها نام برد و تصریح کرده بود:وقتی هنوز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری آغاز نشده است و از طرفی وقتی خود رئیس جمهور یا سایر نامزدها برای سفر منع قانونی ندارند سفر بنده به هیچ وجه نمی تواند انتخاباتی تلقی شود لذا این سوال را خارج از محدوده می دانم پس با طرح آن برای افکار عمومی شبهه ایجاد نکنید.

این سفر نکاتی قابل توجه دیگری نیز داشت که اوج شکاف در مدیریت استان سمنان را نشان می دهد و آن هم بی توجهی به شرق استان بود که سهم شاهرود را از این سفر در حد یک معاون وزیر جهاد کشاورزی پائین آورد و حتی از امام جمعه شاهرود و میامی نیز در این سفر دعوت به عمل نیامده بود تا جایی که ایشان در تریبون نماز جمعه هفته گذشته به این امر اعتراض کرد.

مسئولان با مردم سخن بگویند

مهمترین رقیب دولت روحانی در انتخابات پیش رو، عملکرد دولت در راستای کم رنگ کردن سایه سنگین بیکاری در شرق استان است

مسئولان استان سمنان امروز باید به بیان دستاوردهای دو سفر حسن روحانی به سمنان طی یکسال اخیر بپردازند و آن را به صورت تفکیکی هر شهرستان اعلام کنند تا شائبه تبعیض های موجود بین شرق و غرب اگر در حد یک سوء تفاهم است، برطرف شود موضوعی که دستمایه اعتراض نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس نیز قرار گرفت و حسینی شاهرودی در استقبال از رئیس جمهور حاضر نشد و این کار را خیانت به مردم حوزه انتخابیه اش دانست که سال هاست با تبعیض روبرو هستند.

مهمترین رقیب دولت روحانی در انتخابات پیش رو عملکرد دولت در راستای کم رنگ کردن سایه سنگین بیکاری در شرق استان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار