قول معاون اول رئیس جمهور برای برخورد با افتتاح های نمایشی؛
معاون اول رئیس جمهور در حالی از تکمیل بودن پروژه های افتتاح شده توسط مسئولان دفاع می کند که گزارش های موجود و اظهارات نمایندگان مجلس، خلاف این موضوع را نشان می دهند.
کد خبر: ۴۰۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت، درپی انتشار خبر افتتاح عجولانه برخی از پروژه های نیمه تمام در سفرهای استانی اخیر رئیس جمهور که واکنش گسترده رسانه ها و افکار عمومی را به دنبال داشت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در اظهاراتی به این اخبار واکنش نشان داد.

جهانگیری که در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی سخن می گفت با انتقاد از برخی اظهارات نسبت به عملکرد دولت در روزهای اخیر و حضور مقامات دولتی در مراسم‌های مختلف افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، با بیان اینکه من نمی‌دانم آیا گوینده این حرف‌ها به دنبال تعطیلی کشور قبل از انتخابات است، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی در دولت افتتاح می‌شوند که حتماً مراحل آن تکمیل شده باشد.

وی ادامه داد: برخی مدعی هستند که افتتاح این طرح‌ها به خاطر انتخابات است اما این اقدامات، اقدامات جاری دولت است و اگر در گوشه‌ای طرحی ناقص افتتاح شده به ما اطلاع دهند تا با آن برخورد کنیم!

این اظهارات معاون اول روحانی در حالی بیان می شود که بنابر گزارش رسانه ها برخی از طرح های عمرانی و اقتصادی که در سفرهای رئیس جمهور و برخی اعضای کابینه مورد پس از تبلیغات گسترده مورد بهره برداری قرار می گیرند با نواقص زیادی همراه هستند و تعدادی از آنها نیز حتی در لحظه افتتاح آماده نشده بود.

پل درجزین با وجود افتتاح رئیس جمهور، همچنان مسدود است!

یکی از این پروژه ها که در جریان سفر هفته گذشته رئیس جمهور به سمنان افتتاح شد پروژه تقاطع غیرهمسطح درجزین بود که حتی در لحظه افتتاح نیز بازگشایی نشده بود! طبق تصاویر ارسالی مخاطبان مرآت، این پل ساعتی پس از افتتاح با قرار گرفتن دو نیوجرسی بزرگ همچنان مسدود بود و خودروها همچنان مانند گذشته از کنار آن عبور می کردند.

این پل که با هدف تسهیل عبور و مرور خودروها در محدوده درجزین احداث شده است پیش از این قرار بود در دهه فجر افتتاح شود که به سفر اخیر روحانی به سمنان موکول شد اما با وجود افتتاح رسمی توسط رئیس جمهور همچنان مسدود است!

پروژه دیگری که با وجود افتتاح توسط رئیس جمهور وضعیت آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد فرودگاه سمنان بود که بنابر اظهار نظر احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه، تنها باند آن افتتاح شده و برج مراقبت و ترمینال آن هنوز تکمیل نشده است.

نماینده ورامین: خبر افتتاح قطار حومه ای تعجب باعث تعجب مردم شد!

اما یکی دیگر از این پروژه ها که در سفر روحانی به استان به بهره برداری رسید قطار حومه ای گرمسار – تهران بود که با واکنش تند سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس مواجه شد.

نقوی حسینی با تبلیغاتی خواندن این افتتاح گفت: خبر افتتاح این قطار باعث تعجب مردم پیشوا، قرچک و ورامین شده است چراکه ایستگاه های 5 گانه و پل های 15 خرداد و امام رضا (ع) ورامین هنوز راه اندازی نشده است.

نماینده ورامین ادامه داد: این پروژه هنوز وقت زیادی برای تکمیل شدن نیاز دارد آن وقت به طور ناگهانی در برابر چشمان متعجب ورامین، قرچک و پیشوا رسانه ها اعلام می کنند و فیلم به نمایش می گذارند که این پروژه در سفر استانی رییس جمهور به سمنان افتتاح شد، این خبر واقعا باعث تعجب بود.

وی گفت: هدف این اقدامات تبلیغات انتخاباتی است، چنین پروژه ای نه هنوز تکمیل شده و نه امکان بهره برداری از آن وجود دارد.

آقای جهانگیری! مرد است و قولش!

با توجه به شواهد و قرائن موجود و اظهارات نمایندگان مجلس و واکنش مردم، به نظر می رسد مسئولان استانی برای اعلام پروژه های آماده بهره برداری به شدت از سوی مقامات عالی دولت تحت فشار قرار گرفته اند و ناچارا مجبور شده اند تعدادی پروژه را برای سفر رئیس جمهور به استان سمنان آماده کنند.

از سویی دیگر بنابر اظهارات روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور مبنی بر کامل بودن پروژه ها هنگام بهره برداری بعید نیست که وی از نیمه کاره بودن این پروژه ها بی اطلاع بوده است لذا رسانه ها و افکار عمومی از آقای جهانگیری انتظار دارند با پیگیری کامل این موضوع، با عوامل احتمالی این گونه افتتاح های نمایشی قاطعانه برخورد نمایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار