طرح امیدآفرین (جایزه علمی دکتر مشفقیان) با همکاری بنیاد ملی نخبگان و در راستای تحقق اهداف بنیاد به منظور بهره‌مندی از توان و ظرفیت خیرین در حمایت و هدایت مستعدان‌ برتر نیازمند بوشهری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 29 May 2015
تابناک بوشهر: آذین، رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر ترویج و احیای فرهنگ وقف و خیریه در نظام نخبگانی را یکی از اهداف اجرای طرح امیدآفرین دانست و افزود: رویکرد بنیاد نخبگان بوشهر در اجرای این طرح حمایتی و تشویقی است که در آن از ظرفیت نهادهای تخصصی و حرفه‌ای برای ایجاد شبکه توانمندسازی صاحبان استعدادهای‌برتر با اولویت استعدادهای‌برتر نیازمند استفاده خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر اظهار کرد: اعتمادافزایی در جامعه خیرین و واقفین برای ورود به حوزه علم و فناوری از دیگر اهداف این طرح است که در مرحله پایلوت آن فرآیندی برای حمایت از 6 دانشجوی مستعد استان بوشهر طراحی شده است.

آذین با بیان اینکه طرح امیدآفرین با همکاری و حمایت دکتر محمود مشفقیان اجرا می‌شود، اظهار کرد: دکتر مشفقیان از دانشمندان برتر جهان اسلام و بومی استان بوشهر است و قصد دارد در قالب اجرای طرح امیدآفرین، هر ساله به تعدادی از دانشجویان صاحب استعدادبرتر بورس تحصیلی اعطا کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش خاطر برای کسب علم و دانش و فتح قله‌های رفیع علم و فراهم کردن زمینه مناسب برای تأثیرگذاری افراد در چرخه مدیریت کشور از دلایل راه‌اندازی این بورسیه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در خصوص حمایت‌های این طرح از افراد گفت: در طرح امیدآفرین به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ماهیانه مبالغی به عنوان کمک هزینه مالی اعطا می‌شود و به دانشجویانی که موفق به انتشار مقاله ISI یا ثبت اختراع شوند، هزینه‌ای بابت هر اختراع یا مقاله تعلق می‌گیرد. همچنین به دانشجویان دکتری که در طول تحصیل برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور اقدام کنند، ماهیانه 300 دلار به مدت حداکثر 9 ماه اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان بورسیه اسفندماه هر سال اعلام می‌شود و پس از دریافت اطلاعات متقاضیان و بررسی توسط هیأت امنای طرح، واجدین شرایط در خردادماه معرفی می‌شوند و از ابتدای مهرماه تا پایان سال تحصیلی به آنها کمک هزینه پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار