رئیس حفاظت محیط‌زیست پلدختر گفت: شکستگی خط لوله نفت در پلدختر سبب آلودگی رودخانه کشکان شد.
کد خبر: ۴۱۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳ 23 April 2017
امیررضا محمدی نژاد رئیس حفاظت محیط‌زیست پلدختر  اظهار داشت: عصر امروز لوله خط انتقال نفت در شهرستان پلدختر براثر بی‌احتیاطی راننده بولدوزر اداره راه و شهرسازی شهرستان پلدختر شکسته شد.


وی افزود: این لوله نفتی خط انتقال شرکت نفت لوله و مخابرات استان لرستان منطقه چنار است که در حوالی دهستان مورانی در 10 کیلومتری شمال پلدختر جاده پلدختر ـ خرم‌آباد دچار شکستگی شده است.


رئیس حفاظت محیط‌زیست پلدختر عنوان کرد: با شکسته شدن این خط لوله، مواد نفتی به داخل رودخانه کشکان سرازیر شده است و  در پی این شکستگی شرکت نفت چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین و تانکر به منطقه اعزام کرده است.


وی بیان کرد: شرکت نفت با انداختن مواد جذب‌کننده( پد) در رودخانه کشکان در حال تلاش است تا مواد نفتی و آلوده‌کننده را جذب و از رودخانه کشکان خارج کند.


محمدی نژاد  گفت: امیدواریم با کمک نیروهای شرکت نفت هرچه سریع‌تر بتوانیم مواد آلوده را از رودخانه کشکان خارج کنیم چراکه اکنون فصل تخم‌ریزی آبزیان است و این اتفاق سبب شده تا خسارت زیادی به آبزیان وارد شود.


وی تصریح کرد: با توجه به آلوده شدن رودخانه کشکان از کشاورزان شهرستان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی و خارج شدن مواد نفتی از رودخانه کشکان از آب این رودخانه برای کشاورزی استفاده نکنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار