فرماندار شهرستان مُهر از کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های برخی افراد در مسیر اهداف توسعه‌ای این شهرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 30 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سیدمحمد موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان مهر، تصریح کرد: هدف من، ایجاد اشتغال و بسترسازی توسعه اقتصادی است. پیگیری طرح‌ها در همین راستا انجام شده و بسیاری از این پروژه‌ها هم تا مرحله صدور مجوز و اجرا پیش رفته است. پروژه‌هایی داشته‌ایم که با اجرای آنها می‌توان گام‌های مؤثری در ایجاد اشتغال منطقه برداشت اما متأسفانه افرادی صاحب نفوذ با لابی‌گری در راه اجرای این پروژه‌ها موانع ایجاد کرده و حتی برخی اداره‌ها نیز با کم کاری خود در این اقدامات شریک هستند.

فرماندار مهر خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به فارس در حوزه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، بهداشت و درمان پیشنهاد‌هایی داشتیم که برخی پذیرفته‌شده و البته هنوز لیست نهایی مصوبات به دست ما نرسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش بهداشت و درمان از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان بود برای احداث بیمارستان دوم تقاضا دادیم که پذیرفته شد.

فرماندار شهرستان مرزی مهر، نرخ بیکاری را در شهرستان نگران‌کننده خواند و گفت: بیکاری از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان است و با وجود اینکه مهر یک شهرستان صنعتی است و ذخایر عظیم گازی و همچنین بزرگ‌ترین پالایشگاه گاز شیرین کشور در آن قرار دارد اما متوسط نرخ بیکاری ما از مرکز استان نیز بالاتر است.

موسوی با گلایه از پرداخت نشدن مرحله بعدی عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده پالایشگاه پارسیان، عنوان کرد: حقوق قانونی این شهرستان از محل ارزش ‌افزوده سال‌ها پرداخت‌نشده و پس از تلاش‌های چندین ماهه فقط دو مرحله از آن پرداخت‌شده است. متأسفانه هنوز مطالبات مربوط به سال‌های 88 و 89 که مبلغ قابل‌توجهی است، پرداخت‌ نشده است.

فرماندار مهر با بیان اینکه مشکلات تأمین آب شرب در شهرستان مهر بسیار آزاردهنده است، به طرح تأمین آب منطقه به ‌وسیله انتقال آب از دریا، اشاره و اضافه کرد: مناطقی از بخش‌های اسیر، وراوی و گله‌دار وضعیت مناسبی از نظر تامین آب شرب ندارند. برای حل ریشه‌ای مشکل آب شهرستان، طرح انتقال آب از دریا ارائه‌ شده و خط و مسیر انتقال آب نیز مشخص‌شده است. سرمایه‌گذار این طرح نیز اعلام آمادگی کرده و اگر این پروژه مورد حمایت مسئولین قرار گیرد مشکل آب شهرستان مهر برای بلندمدت هم خواهد شد.

جواد مظاهری، رئیس شورای شهر مُهر نیز با بیان اینکه حقوق این شهرستان از محل عوارض ارزش‌افزوده سال‌های ۸۷ تا ۸۹ و سال‌های ۹۲ تا ۹۳ پرداخت‌ نشده است، افزود: به‌ منظور پیگیری این موضوع، نامه‌های متعددی به مراجع ذیربط ارسال ‌شده اما متأسفانه گویا انگیزه‌ای برای حل این مشکل وجود ندارد.

وی ضمن گلایه از عملکرد ضعیف برخی مدیران فارس گفت: با بررسی وضعیت استان بوشهر و حتی روستاهای شهرستان عسلویه متوجه می‌شوید ماهیانه مبالغ هنگفتی به‌حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌شود. اگر پرداخت حقوق قانونی از توان دولت خارج است پس چرا در استان دیگر، اجرا می‌شود ولی در فارس نه.

مظاهری اضافه کرد: همیشه این گلایه را از مسئولین پالایشگاه پارسیان داشته‌ایم و بازهم تکرار می‌کنیم، چرا پالایشگاه پارسیان باید میعانات خود را به استان بوشهر ارسال کند و عوارض ارزش‌افزوده آن به استان بوشهر پرداخت شود؟ چرا تمهیداتی اندیشیده نشود تا از این میعانات در فارس استفاده شود و عوارض آن نیز شامل مردم بومی منطقه شود؟

حیدر عالیشوندی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: شهرستان مهر شرایط ویژه و استراتژیکی در فارس دارد و عقیده داریم، می‌توان در جهت توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان مهر اقداماتی انجام داد که حتی در کاهش نرخ بیکاری استان تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: نزدیکی به منطقه عسلویه و همچنین نزدیکی به دریا و خلیج‌فارس موقعیت استراتژیک و بی‌نظیری را برای مهر به وجود آورده که بر اساس همین رویکرد در سفر رئیس‌جمهور به فارس، پروژه‌های مهمی برای اجرا در این شهرستان تعریف شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری فارس، اجرای این پروژه‌ها را نه‌ تنها برای شهرستان مهر بلکه برای استان فارس مهم دانست و گفت: یکی از این پروژه‌ها پالایشگاه اتان گیری بود که مصوب شد و سرمایه‌گذاران آن نیز شروع به کار کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار