مدیر گمرک استان همدان گفت: با توجه به منویات رهبری فرزانه انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در 2 سال گذشته حتی یک مورد واردات کالای لوکس و مصرفی از گمرک همدان ثبت نشده است.
کد خبر: ۴۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 01 May 2017
 مدیر گمرک استان همدان گفت: هم اکنون نسبت صادرات کالا به کشورهای هدف به واردات از گمرک استان همدان چهار برابر است.

به گزارش ایرنا، جمال خشوعی اظهارکرد: 30 میلیون دلار کالا سال 95 به این استان وارد شده است در حالیکه میزان صادرات کالا از گمرک این استان 132 میلیون دلار بوده است.

وی دو مولفه اجرایی شدن برجام و اجرای صحیح سامانه جامع گمرکی را از مهمترین علل افزایش صادرات کالا از گمرک استان همدان برشمرد.

مدیر گمرک همدان گفت: پس از توافق برجام چند کشور اروپایی به بازارهای هدف کالاهای صادراتی این استان افزوده شد و این امر موجب اقبال بیشتر کشورهای آسیایی به تامین کالا از این استان شد.

 خشوعی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن برجام میزان اقلام صادارتی از گمرک این استان از 60 قلم به یکصد قلم کالا رسید.

وی همچنین در زمینه نقش سامانه جامع گمرکی در افزایش صادرات توضیح داد: پیشتر به لحاظ زمانبر بودن و هزینه بالای صادرات تجار استان از این رویه ناراضی و گلایه مند بودند.

مدیرگمرک همدان افزود: این سامانه مشکلات فرا روی صادرکنندگان را رفع کرده و هم اینک تجار در هر زمان از شبانه روز و بدون مراجعه به اداره گمرک می توانند نسبت به اظهار کالای خود اقدام کنند.

خشوعی یادآوری کرد: با اجرای سامانه جامع گمرکی، تجار و صادرکنندگان همانند سالهای گذشته نیازی به مراجعه حضوری به گمرک ندارند.

** واردات کالای لوکس نداریم
وی گفت: با توجه به منویات رهبری فرزانه انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در 2 سال گذشته حتی یک مورد واردات کالای لوکس و مصرفی از گمرک همدان ثبت نشده است.

مدیر گمرک استان همدان بیان کرد: حتی کالاهایی که مشابه آن در داخل همدان تولید می شود از طریق گمرک وارد این استان نشده است.

خشوعی اضافه کرد: مواد اولیه، خطوط تولید و ماشین آلات عمده واردات استان همدان بوده که در رونق تولید و اشتغالزایی تاثیر بسزایی داشته است. 

** صادرات 129 میلیون دلار کالا از گمرک همدان
وی بیان کرد: 129 میلیون و 165 هزار و 589 دلار کالا سال گذشته از گمرک این استان صادر شده که نسبت به سال 94 بیش از 2 درصد رشد داشته است.

مدیر گمرک همدان اضافه کرد: میزان صادرات لبنیات از حدود 950 هزار دلار در سال 94، با 16.5 برابر افزایش به 16 میلیارد و 500 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

خشوعی اضافه کرد: همچنین صادرات ظروف آلومنیومی با 173 درصد افزایش نسبت به سال 94 به سه میلیون و 350 هزار دلار افزایش داشته است.

وی اظهارکرد: کشمش با 26 هزار تن صادرات به ارزش 46 میلیون دلار بیشترین میزان صادرات استان را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

وی مهمترین کشورهای هدف صادراتی این استان را امارات متحده عربی، ارمنستان، اتریش، اوکراین، اسلواکی، روسیه، عراق عمان، قطر، سومالی، آلمان، هلند، افغفناستان، ترکمنستان و قزاقستان ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار