رئیس سازمان جهاد کشاوری فارس، از کاشت و برداشت گیاهان دارویی در 1 هزار و 800 هکتار از اراضی استان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 04 May 2017
تابنک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دکتر مهدی قاسمی با بیان اینکه هم اینک با بهره گیری از مراکز علمی دانشگاهی و نخبگان حرفه کشاورزی توانسته ایم در تولیدات محصولات سالم کشاورزی پیشرو باشیم، حاصل این امر را رسیدن محصولات سالم به سفره های ایرانیان عنوان کرد.
 
او استان فارس را ویترین کوچک محصولات کشاورزی کشور معرفی کرد که از مزرعه تا سفره، غذاهای ارگانیک در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
دکتر قاسمی یکی از دغدغه های عرصه کشاورزی را استفاده از سمومی غیراستاندارد برشمرد که با اجرای طرح حفاظتی مزارع، علاوه بر اینکه از وابستگی های به خارج از کشور کاسته شده، از کود شیمیایی کمتری نیز در تولید محصولات استفاده می شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاوری استان طرح ساماندهی سم فروشی ها را گامی دیگر در این راستا معرفی کرد و از توسعه امکان دسرسی به سمومی با دارا بودن استانداردهای بیشتر، پس از توسعه تعاملات، بعد از برجام خبر داد.
 
او راه اندازی نخستین مرکز بسته بندی، تولید متنوع ترین محصولات ارگانیک، تولید شیر با کمترین میکروب را دیگر اقدامات اخیر در عرصه سلامت محصولات کشاورزی استان برشمرد.
 
تلاش برای استانداردسازی پنج محصول استراتژیک گوجه فرنگی، کاهو، خیار، سیب زمینی و پیاز، دیگر موردی بود که رئیس سازمان جهاد کشاوری فارس در این مجمع از آن یاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار